16 september 2009

Onverwacht bezoek, lichting 59-6





De ene dag weet je niet wat je de andere te wachten staat, dat gebeurde mij gisteravond. Rustig zittend op de bank met een bakkie koffie gaat de telefoon, nadat ik me heb gemeld klinkt aan de andere kant de stem “Met Bart, Bart Willemsen”. Nooit verwacht dat deze man mij zou bellen, afkomstig uit Puiflijk tussen de grote rivieren in Gelderland. Hij verbleef met zijn vrouw op een camping in Hoogwoud en wilde langs komen, geweldig, na jaren een dienstkameraad weer eens ontmoeten en bij praten over van alles en nog wat. Ik stelde voor om meteen maar naar mij toe te komen maar dat werd wat moeilijker dus hebben we afgesproken voor vandaag. Een klein fietsrondje zit er nog wel in, even de benen strekken om zo maar te zeggen. Het werd maar 38 km dus echt een klein rondje. Ik was van plan naar één van mijn zussen te gaan, in Wervershoof maar die was niet thuis dus toen maar over Onderdijk en Medemblik weer naar Middenmeer. In Medemblik ga ik meestal langs kasteel Radboud en zo in de zon is het net een “lappendeken” de muur op de oostkant maar het blijft een apart gebouw. Het voormalige gemeentehuis aan het einde van de Nieuwstraat is van een heel andere architect en uiteraard vele jaren later wat goed is te zien maar ook een heel speciaal gebouw. Toen ik eenmaal weer in de polder reed zag ik dat het hier en daar behoorlijk stoof, door de oogst werkzaamheden van aardappelen worden hier en daar nog wat loofresten vernietigd zodat ze niet in de partij aardappelen komen maar dat dit stuift blijkt wel uit de foto die ik maakte vanaf de Medemblikkerweg.

Geen opmerkingen: