30 september 2009

Bijna een "halve ton"



Wat een “klote weer” vandaag, net niet droog en eigenlijk kon je het ook geen regen noemen maar als je er lang genoeg in fietst of loopt ben je wel behoorlijk nat. Af en toe even buiten kijken en voelen, is het al “fietsbaar” weer, nee nog even wachten dan wordt het misschien wel droog en zo liep de klok door in zijn eigen vaste tempo van 9 uur naar 10 uur en van tien uur naar 11 en 12 uur, ik werd wel erg op de proef gesteld. Maar na de middag zo rond de klok van één uur ben ik toch maar op pad gegaan. De eerste foto maakte ik al na een paar honderd meter in het dorp, opvallend zo geel als het blad aan een bepaald soort bomen al is terwijl andere typen nog helemaal groen zijn. De foto was doordat er een knop op het toestel niet goed stond zo slecht dat ik hem maar niet plaats, de volgende foto, ook al slecht maar die zet ik er toch maar wel bij, is van het kleine bochtje in het stukje fietspad bij Oosthuizen waar het gisteren maar net goed ging, het was dus een lantaarnpaal waar ik rakelings langs gleed. Het is een min of meer kort toertje geworden van ruim 70 km of ietsje meer maar toen hield het wel ongeveer op. Toen ik onderweg op de teller keek zag ik dat ik vandaag weer in de ronde getallen kom met de totaalstand, thuis gekomen stond hij op 49.009 km en onderweg uiteraard even vastleggen zo’n mooi rond getal, nog slechts 991 km en de “halve ton” zit er op. Als dat met net zoveel plezier gaat als het eerste deel van de 100.000 km dan teken ik daar voor, wat een zalig gevoel in een Quest langs de weg.

Geen opmerkingen: