07 september 2009

Twee etappes vandaag


Vandaag ging de rit in twee etappes, vanmorgen eerst even een “los traprondje” van 54 km en vanmiddag kwam daar nog een 82 km bij. Oorzaak, te laat opstaan, ik was van plan geweest naar Oudemirdum te fietsen voor een heen en weertje maar ik was pas om kwart voor 8 uit bed en kwam toen tot de ontdekking dat het heel licht regende, het stelde eigenlijk niets voor maar het was toch wel zo van invloed dat ik meteen maar “de handdoek in de ring heb gegooid” . Het andere programma hield in dat ik pas om 1 uur een fotoboek op kon halen uit de winkel en zo lang moest ik mijzelf vermaken. Dus tegen half 11 omkleden en een stukje wegtrappen, waar maakt niet uit dus via de Alkmaarseweg zat ik al snel in de richting van Obdam. Mijn zwager was thuis maar had bezoek van een medeschrijfster voor het blad van “skroivende vort” een uitgave met allerlei Westfriese verhaaltjes enz.. Mijn zus was gaan wandelen met het kleinkind wat de gelederen heeft versterkt en waar net als overal opa en oma worden ingeschakeld voor oppasklusjes. Vanaf de Obdammerdijk ben ik nog wat verder gereden en toen afgeslagen om via het dorp Hensbroek en Obdam richting het oosten aan te houden om zo langs de A7 uit te komen bij Wognum en toen weer naar Benningbroek en later naar Middenmeer.

Om half 2 het fotoboek ophalen en even naar Zuidoostbeemster brengen. Een ritje met iets meer belevenissen, gesneden door een vrachtwagenchauffeur van een destructiebedrijf, volop in de remmen voor een over het fietspad kruisende bestelbus met een kenteken uit Litouwen, circa 150 school gaande, (thuisvarende) kinderen met goed gevolg weten te ontwijken al was het diverse keren hand op zijn kant en het vervelende is dat er zo’n hoop aanstellerige meisjes bij fietsen die zo nodig moeten gillen om wat aandacht te krijgen. Gelukkig ging het allemaal net goed. Na mijn bezoek in de “Zuidoost” waar ik nog even het gras heb gemaaid ben ik weer huiswaarts gegaan, eerst meende ik dat het met een omweg nog wel leuker kon worden maar even later realiseerde ik mij dat ik dan pas rond half 7 of later zou binnenlopen en dat is nou ook weer niet nodig. Dus het pad redelijk snel weer terug gereden bijna alles langs dezelfde wegen, alleen voor Wognum moest ik even omrijden, ze zijn bezig met het kruispunt van de Oude Hoornseweg en de Nieuweweg, mogelijk komt er een rotonde, ik zie het t.z.t. wel. In dat omrij stukje kwam ik langs de kerk die wordt opgeknapt denk ik anders is hij niet zo ingepakt. Thuis gekomen alles uit de Quest en in de was waar nodig en de “koets”weer op stal gezet, morgen zien we wel weer.

Geen opmerkingen: