02 september 2009

Toch weer een paard langs de weg.




Ik had niet verwacht dat ik vandaag nog een klein rondje zou maken, naar de tandarts om één en ander te reviseren wat met wat trek en paswerk mogelijk is gemaakt, zoiets geeft altijd wat meer problemen dan 100 km fietsen. Maar goed , ik ben er geweest en wat de toekomst zal brengen zien we later wel weer. Het was al 2 uur geweest voor ik op weg ging en dan is een Petit rondje bij huis meer op zijn plaats dan een grote ronde. Op het kaartje is duidelijk te zien langs welke wegen ik ben gereden alles “bijna” binnen de polder en via een toertje door Medemblik weer naar huis. Langs de Koggerandweg was het weer een keer zo laat, op grote afstand zag ik het al aankomen, een paard met amazone en een vriendin op de fiets meerijdend. Ik ben al vrij vroeg gestopt omdat het vaak mis gaat als je op het laatste moment in de remmen gaat dus stilstaand langs de weg heb ik het afgewacht en toch ging het mis, tenminste bijna mis. Het arme beest kreeg mij in de gaten of beter gezegd de Quest en begon meteen moeilijk te doen. Links, rechts, vooruit, achteruit alle danspasjes kwamen er aan te pas. Het meisje had hem echter goed in de hand en even later liep het beest, nog wel schrikachtig langs en kon ik ook weer verder. In Medemblik ben ik rond kasteel Radboud gereden en toen weer op Middenmeer aan omdat de lucht niet helemaal mijn lievelingskleuren begon te vertonen. Slechts 33 km, volgende keer, als het mogelijk is maar weer een paar meter meer proberen te fietsen.

Geen opmerkingen: