01 oktober 2009

Niet rechts, maar linksom.





Soms bel ik wel eens naar iemand om te informeren of hij of zij thuis is maar meestal ga ik op goed geluk. Zo ook vanmorgen, na de koffie en wat telefoontjes was het weer zo ver dat ik me om ben gaan kleden, laat ik maar eens bij Kees langs gaan en horen hoe het allemaal geweest is al stond er al heel veel op zijn blog en ook Wim heeft zijn best gedaan. Het werd zoals ik schrijf, “langs gaan” want als je niet van te voren even een belletje pleegt loop je het risico dat er niemand thuis is en dat was vanmorgen het geval. De route was eigenlijk een beetje gepland om via Heerhugowaard en Alkmaar om te buigen naar het noorden en bij Den Helder eventueel weer af te zakken naar Middenmeer maar het liep allemaal heel anders. Kees was dus niet thuis en toen reed ik richting Alkmaar maar iets voorbij de afslag realiseerde ik me mijn “goede” voornemen. Dan maar een ander rondje en zo ging ik via Stompeteren, Schermerhorn en Grosthuizen richting Hoorn. Bij Hoorn een beetje de buitenkant houden en zo kwam ik weer op de Provincialeweg uit waar ik op het fietspad richting Enkhuizen heb genomen. Het weer werd steeds beter en in de “Haringstad” scheen de zon zelfs en dan zie je toch weer een keer dat Enkhuizen wel heel veel mooie gebouwen heeft langs de haven, je kunt er geen ansichtkaart voor kopen. Nadat ik de stad weer uit was ben ik via de dijk naar Andijk en Wervershoof gefietst en tenslotte via Medemblik de laatste 10 km naar huis, dus i.p.v. een rondje rechtsom werd het een rondje linksom van 110 km.

Geen opmerkingen: