05 oktober 2009

Deze keer "Lopen voor Annet"



Afgelopen zaterdag een keer iets heel anders, niet met de Quest op pad maar met de “benenwagen” . Hoe dat zo is gekomen, heel simpel door alle belevenissen in mijn leven m.b.t. mijn overleden vrouw en alles wat ik in die periode heb meegemaakt en ervaren aan wel en niet begrepen worden door medici en alle mensen om zoiets heen. Er werd een sponsorloop georganiseerd voor “Pink Ribbon” en door familieleden werden wij, mijn vriendin en ik, daar op attent gemaakt. Het was mogelijk om te fietsen over een afstand van 30 km en anders lopen, in dat geval 12,5 km. Wij hebben gekozen om te lopen en hebben met vele honderden lopers en fietsers een bijdrage geleverd aan alles wat te maken heeft met vrouwen en de strijd tegen borstkanker. De tocht werd georganiseerd vanuit De Goorn, een klein dorpje hier in Noord-Holland waar een poos geleden ene Annet de aanzet heeft gegeven om voor Pink Ribbon een sponsortocht op poten te zetten, mede doordat zijzelf al in aanraking was gekomen met alles wat om de ziekte kanker heen hangt, bij haar was borstkanker geconstateerd. Deze Annet heeft iets losgemaakt bij familie vrienden en bekenden, te meer omdat ze deze ziekte niet heeft overleefd en nooit de resultaten van haar eerste aanzet gestalte heeft zien worden, ze is enkele maanden geleden overleden. Het hele verhaal komt er in het kort op neer dat het mij bijzonder heeft geraakt, zoveel vrijwilligers en een perfecte organisatie waarbij alles tot in de puntjes was verzorgd wat door honderden wandelaars en fietsers als zeer positief is ervaren die een schitterend bedrag bij elkaar hebben gelopen en gefietst voor een instelling die de strijd aangaat tegen borstkanker en alles daar omheen. Het aantal deelnemers aan de totale sponsortocht was 830 personen en de opbrengst die rond half 6 die middag werd bekend gemaakt bedroeg € 43.226,- , geweldig .

Geen opmerkingen: