22 oktober 2009

Alleen de Quest blijft helder



Helaas, wat ze beloofd hadden kwam uit, regen tot na de middag in het noordwesten van het land. De hele morgen zat ik me al te verkneukelen (niet zo’n alledaags woord) maar jullie snappen wel wat ik bedoel, ik zat gewoon niet lekker thuis, ik wilde er uit. Eindelijk zo rond een uur of één nog maar een keer op weeronline.nl gekeken en daar werd toen aangegeven dat het rond Middenmeer de eerste 2 uur niet zou regenen, had ik nou maar goed “geluisterd” naar dat bericht dan was het mogelijk ook droog gebleven maar ik bleef niet in de omgeving van Middenmeer en dan loop je het op zoals ik vanmiddag. Ik had meer rond mijn eigen woonplaats moeten blijven, maar ja, met zo’n Quest ben je zo een eind van huis. Van mijn zwager had ik het verzoek gekregen om het blad “Het Vierkant” als ik het eventueel uit had of weg zou doen, om het dan aan zijn dochter te geven en omdat het zo ver was heb ik het blaadje even naar Opperdoes gebracht, uiteraard met een flinke omweg en dan kom je wat verder van huis met alle gevolgen van dien. Even naar Opperdoes rijden en weer terug is hooguit 20 km maar bij thuiskomst stond er weer 62 km op de teller, het enige wat mij duidelijk is geworden vanmiddag, is dat in zulk druilerig weer alleen de Quest goed zichtbaar blijft. Op de foto is noch van Medemblik noch van Opperdoes iets te zien, alleen de Quest blijft helder. Het regende net niet en net wel, ja hoe kan dat nou, simpel, als brildrager wordt het zicht langzaam minder terwijl je geen spatten voelt en er komen druppels hier en daar aan, zoals aan de spiegeltjes en ook binnen in de Quest wordt het natter, een combinatie van de kap erop, een temperatuur van een graad of 10 en dan een beetje extra snelheid proberen te ontwikkelen, langzaam is alles meer als een beetje “klam” zeg maar gewoon “drijfnat”.

Geen opmerkingen: