05 oktober 2009

Komt er ooit een "Molentocht" in Noord-Holland ?



Wat ongewoon maar toch bezig om een verslagje te schrijven van de laatste rit, dat ongewone zit hem in het feit dat ik via de laptop mijn verhaaltje moet maken omdat er op de “gewone” PC bepaalde dingen zijn uitgevallen en dus moet ik wel op een andere manier aan de gang. De lucht ziet nou niet direct geweldig om in zomertenue te gaan en ook de thermometer geeft aan dat hij nog niet verder komt dan 12 graden. Dus de lange broek opgezocht en ook een shirt met lange mouwen aangetrokken, eerst dacht ik dat het allemaal verkeerd zou aflopen maar al snel kreeg ik door dat het echt nodig was. Nu alleen nog hopen dat het droog blijft, ik heb nou eenmaal een hekel aan regen vooral omdat dan mijn bril steeds minder zicht geeft als ik niet snel genoeg met een papieren zakdoekje de regendruppels probeer af te betten. Het ging allemaal zonder problemen, vanaf Middenmeer richting Alkmaar enz. ik zie wel hoe het rondje gaat lopen. Het liep inderdaad vandaag heel vreemd, als ik de dorpjes een beetje in volgorde zal proberen weer te geven liep het ongeveer zo: Start in Middenmeer, Oude-Niedorp, Heerhugowaard, Langedijk, Schoorldam, Schoorl, Bergen, Egmond aan de Hoef, Egmond-binnen, Bakkum, Castricum, Uitgeest, Akersloot, Alkmaar, Stompetoren, Schermerhorn, Ursem, Spanbroek, Opmeer, Abbekerk, Lambertschaag en weer in Middenmeer arriveren. En nog steeds is het droog hoewel de lucht af en toe wel heel erg donker lijkt te worden. Als ik weer thuis kom ga ik eerst maar eens een bakkie koffie doen, voor de start 4 boterhammen en een beker thee en onderweg 1 banaan is niet om erg veel van aan te komen, vooral als je eerste stop weer thuis is na 113 km. Ik had zomaar niet zoveel zin om ergens op visite te gaan, gewoon even een rondje afraffelen en dat is gelukt hoewel ik nu zie dat de straat flink nat is geworden, dus toch nog regen, al regent het bijna nooit. De foto is deze keer een “zoekplaatje” voor Kees en Wim, waar staat deze molen ? Als ik alles op een rijtje zet zouden we best een keer een “Molentocht” kunnen samenstellen er staan er zat in Noord-Holland en een route er langs lijkt me wel mogelijk voor misschien begin volgend jaar. Ik geloof alleen dat je dan nooit alle molens zal passeren omdat de tocht dan veel te lang zou worden, maar dat er iets van is te maken geloof ik zeker, Kees lijkt het je wat om samen iets op te zetten ?

Geen opmerkingen: