07 oktober 2009

De eerste zonnestralen bij het Amstelmeer



Het was een enorme tegenvaller vanmorgen toen ik wakker werd, regen en nog eens regen en dat terwijl de berichten toch meer in de namiddag en avond nattigheid hadden voorspeld. Maar gelukkig mijn geduld is alsnog beloond, kort na de middag was ik al bijna van plan om te gaan, echt met het idee ik word anders wel nat van het zweet dus zoveel maakt het nou ook weer niet uit, maar ik heb nog even gewacht en zo rond half 3 was het voldoende overzichtelijk om vast te kunnen stellen dat ik mogelijk droog rond zou kunnen fietsen. En het is helemaal gelukt, via de Cultuurweg waar ik nu de ijsbergsla-oogstmachine aan de achterkant op de foto heb kunnen zetten en waarop nu ook duidelijk is te zien hoe de aanhangwagen wordt meegenomen op de oogstmachine. In de buurt van Medemblik heb ik voor de Zuiderdijkweg en vervolgens Noorderdijkweg gekozen en ben op die manier het eiland Wieringen opgereden bij Den Oever, het eiland heb ik ook nog even langs de bovenkant gerond om voor het Amstelmeer weer richting Slootdorp en Middenmeer te kiezen. Toen ik langs het Amstelmeer de weg opdraaide kwam het eerste “flauwe zonnetje” er een beetje doorheen en voor ik thuis was reed ik zelfs echt in de eerste/laatste zonnestralen van de dag. Slechts 56 km maar het was wel heerlijk om nog even uit te waaien.

Geen opmerkingen: