21 oktober 2009

Mag het een ietsje meer zijn ?





Liep het vandaag iets uit de hand ? Nou eigenlijk niet, het rondje werd toevallig wat groter dan ik in eerste instantie van plan was, ik dacht vanmorgen nog , och, even heen en weer naar Kees in Heerhugowaard en dan misschien nog ietsje toe, maar ja ’t is eigenlijk toch een heel klein “tikkie” groter geworden. Eerst dus naar Kees in Heerhugowaard, ik had hem gisteravond terug gemaild dat ik langs zou komen voor de koffie waar hij me voor had uitgenodigd. Bij Kees aangekomen had hij het rijk nog alleen, Marian was aan het werk en Kees zorgde voor koffie. Hij had al diverse “Molentochten” op papier staan dus dat gaat wat worden volgend jaar, Noord-Holland zal de Velomobielen leren kennen tijdens verschillende molentochten. Misschien dat Kees vanmiddag nog gaat fietsen maar eerst kreeg hij zijn dochter met de kleine Vinny op visite en dan gaat opa Kees in een heel andere rol, hij is dan geen “Race Kees” maar gewoon een bezorgde opa. Bij Kees vandaan leek mij een ritje door naar Oostzaan, waar mijn vriendin oppas-oma was, wel redelijk te doen en via verschillende snelle verbindingen was ik rond half één in Oostzaan waar ook Patricia thuis was. Voor ik goed en wel binnen stond was de soep al op geschept en kon ik zo aan tafel, geweldig samen met de “mannen” aan tafel. Toen ik weer van start ging was het nog steeds mooi weer en besloot ik via ’t Twiske te gaan, een beetje bochtig waar de snelheid sterk beperkt wordt maar wel een mooie omgeving. En misschien omdat het gewoon lekker ging ben ik hier en daar wat afgeslagen om uiteindelijk toch weer langs de IJsselmeerdijk uit te komen waar ik bijna alles voor de wind heb gereden tot aan Middenmeer waar het geplande kleine ritje toch nog 140 km groot was geworden.

Geen opmerkingen: