20 oktober 2009

Hoelang mag een bouwval de naam molen dragen ?




Vandaag weer een keer een ritje zonder GPS dus dan is het achteraf even serieus op een rijtje zetten waar ik allemaal weer heb gezeten. Eerst even naar Zwaag stond er in mijn “logboek” een CD met foto’s weg brengen en ook een paar andere DVD’s die interessant zijn. Dus na het zoveelste bakkie koffie omkleden en richting de buitenkant van de polder, meestal ga ik als ik naar Zwaag ga over Wognum, ik kon er nu ook eigenlijk niet omheen en zo kwam ik weer langs het debacle van Westfriesland waar de TV, de radio en alle dagbladen tot in den treuren over hebben gesproken en geschreven, DSB. Het was er nu weer “normaal” en dat gaat dan om de verkeersdoorstroming, alle “persmuskieten” waren weer ergens anders en op het terrein van Scheringa stonden nog heel veel auto’s wat in de toekomst helaas ook over zal gaan. Dus even naar Zwaag, het adres waar ik iets af zou geven bleek op dat moment verlaten maar aan de overkant kon ik ook terecht en dat lukte prima. Na een glaasje “fris” en een tijdje kletsen ben ik weer verder gegaan richting het zuiden waar ik na verloop van tijd langs de IJsselmeerdijk reed richting Etersheim enz. bij Warder ben ik binnendoor gegaan en kwam tenslotte in Purmerend terecht en dan is afsteken naar Zuidoostbeemster uiteraard vrij simpel te doen. Daar een bakkie cappuccino met koek en weer verder, richting Middenbeemster en dan afslaan en vervolgens naar Avenhorn, maar er kwam weer een afslag waar ik een molen zag staan dus even een paar foto’s maken van dit gebouw wat eigenlijk de naam molen niet meer waardig is. Wat een vervallen troep en dan is daar ook nog een meubelmaker in of bij gevestigd, die meubelen kunnen volgens mij nooit geweldig zijn, maar je weet maar nooit. Kees aan welke weg staat deze bouwval ? Vanaf dat punt was het nog zo’n 35 km naar huis en dat bleek later aardig te kloppen want het totaal van vandaag bracht een totaal op de teller van 50.096 km, vandaag dus weer zo’n 105 km net als een dag eerder.

Geen opmerkingen: