14 maart 2011

Marcel en Marcel op de Afsluitdijk




Nog nooit was ik zo vroeg met het schrijven van een verhaaltje voor mijn blog. Uit de reacties van Marcel Beekmans had ik begrepen dat er weinig respons was gekomen op zijn uitnodiging om een stuk mee te rijden naar de Afsluitdijk. In eerste instantie was ik van plan om naar Oudemirdum te gaan en dan eerst een stuk met “Beekie” mee te rijden, maar het liep allemaal wat anders. Gisteravond hoorde ik dat Bianca niet thuis zou zijn vandaag dus daar zou de reis niet heen gaan dus vanmorgen rond 8 uur Marcel gebeld om te vragen hoe zijn route zou worden vanaf Amsterdam. Hij had aangegeven dat het of via Purmerend Oosthuizen zou worden of via De Woude enz. maar om 8 uur was Marcel al bij Purmerend. Ik ben toen van huis gegaan richting het zuiden om hem tegemoet te rijden en dan we zouden elkaar ontmoeten bij de rotonde in Wognum. Na zo’n minuut of 10 heb ik hem tot 3 keer toe weer proberen te bellen maar achteraf vertelde hij dat hij muziek op had staan en geen telefoon had gehoord, maar goed hij kwam dus en samen zijn we nadat Marcel de nodige krentenbollen naar binnen had gewerkt van start gegaan, tijd voor koffie in Middenmeer had hij niet: “Ik ga liever door” dus op naar de kop van de dijk. De route is voor mij bijna dagelijkse kost dus zonder problemen ga ik mijn gang, na de rotonde voor Abbekerk gaan we over de A7 naar beneden en houden links aan, een weggetje dat voor Marcel nieuw was en zo door naar de grasdrogerij van Wil Hartog en oversteken naar het Agriport gebied, de Wieringermeer in. Langs Middenmeer en door Wieringerwerf op naar het Robbenoordbos met aan het einde Den Oever waar het begin is van de ruim 30 km rechte racebaan genaamd Afsluitdijk. Het vervolg van de rit zou Marcel begeleid worden door Marcel Prins die vanaf Friesland onderweg was en om kwart voor 10 aan de andere kant van de dijk was begonnen. In mijn berekening zouden we elkaar ongeveer bij het monument kunnen treffen dus heb ik “Beekie” medegedeeld dat ik nog tot aan het monument mee zou gaan om daar weer om te keren en naar huis te karren. Toen we nog niet helemaal stil stonden kwam Marcel inderdaad aan de andere kant omhoog en stonden we enkele ogenblikken later met z’n drieën bij 2 gele en 1 groene Quest. Even kletsen een paar foto’s maken en daarna rechtsom keert weer naar huis met een kleine omweg kwam de dagteller op 80 km te staan wat met de 137 km van gisteren het totaal op 16.807 km heeft gebracht. ( De foto’s zijn wat erg matig omdat er een afstelling van het toestel niet goed stond)

Geen opmerkingen: