16 maart 2011

Zwaarder dan ik had verwacht




Het moest er weer een keer van komen, de dijk over en naar Oudemirdum en het is weer gelukt moet ik zeggen. Ik moet hierbij ook toegeven het ging op de heenreis nog nooit zo moeilijk. Toch een betrekkelijk lage temperatuur en een harde wind vol op de zijkant en dat trapt veel zwaarder als recht tegen de wind in, op de Afsluitdijk kwam hij van rechts en later in Friesland had ik hem vol van links. Op een bepaald moment ben ik zelfs gestopt om te controleren of ik niet lek was voor of achter, de 30 km was maar met moeite te halen. Bij Bianca is het altijd gezellig, Martina de buurvrouw zat er ook net en de koffie is altijd snel ingeschonken, nadat ik me in iets droogs had gestoken hebben we nog even zitten kletsen en ben ik later naar achteren gelopen waar Theo, Bianca’s schoonvader, druk bezig was met snoeien van bomen om de loods. Ondertussen waren Thimo en Fleur ook uit school gearriveerd en gingen we aan tafel, Fleur moest eerst nog gauw wat kleuren en Thimo dook ook op zijn liefhebberijen af, maar eten gaat voor en nadat een ieder weer was voorzien van versterkende middelen ben ik weer richting huis gegaan. De wind leek wel iets gedraaid want vanaf het vertrek tot ik thuis was leek ik wel wind mee te hebben, de hele Afsluitdijk is de teller niet onder de 43 km geweest en was 45 tot 48 meer regel als uitzondering, dan is het “leed” van ’s morgens weer gauw vergeten en denk je niet aan een lekke band. Ondanks mijn slechte heenreis is bij thuiskomst na 160 km het gemiddelde op 32,6 km p/u blijven hangen, valt mij erg mee.

Geen opmerkingen: