08 maart 2011

Ook dit is "Het Twiske"





Weer een dag met heel veel belevenissen, als eerste naar Zwaag waar zwager Gerard zijn verjaardag vierde, ook al “dik” in de 70, het blijft nog steeds goed gaan met de familie. Voor ik echter zo ver was heb ik me nog even enorm opgewonden over de pakketbezorging van TNT, hadden ze nog maar de “oude” postbezorgers, deze lapzwans was te beroerd om pakweg 15 meter te lopen en parkeerde zijn auto daarom maar op een fietspad waar hij helemaal niet mocht komen, de “Balkweiterhoek” zijn argument “Ikke moet toch mijn werk doen” nou zo’n uitspraak zegt genoeg. Het leuke bij dit verjaarsjubileum vond ik vooral dat ik weer een keer wat familie tegen kwam van Nel. Haar broers Piet en Tinus met aanhang die ik al een hele tijd niet had gezien, zelfs Tinus had na een aantal chemokuren weer een mooie haardos. Toen de klok al ruimschoots was doorgelopen naar het tweede gedeelte van de dag ben ik weer opgestapt en in overleg met Tiny alvast naar Zuidoostbeemster gereden want vanmiddag ga ik even door naar Oostzaan waar Boris vandaag zijn 6e verjaardag viert. Toen Tiny was gearriveerd hebben we wat gegeten en ben ik later met de Quest en zij met de auto naar Oostzaan gereden. Op de heenreis even door “Het Twiske” wat niet zo’n succes was, eerst al een aantal buizen over het fietspad met een enorme verhoging dus uitstappen en er voorzichtig overheen en na een klein stukje weer een verrassing, een stuk uit het fietspad “gesneden” met vrij hoog opstaande kanten waardoor ik weer uit de fiets moest, een echtpaar wat van de andere kant kwam wist meteen te vertellen dat ik dit nog een paar keer zou beleven, alles ten spijt de man heeft gelijk gehad en dat remt enorm op zo’n traject. Toen ik op de Rietschoot aankwam was de andere visite ook net binnen en 5 minuten later kwamen de mannen uit school onder aanvoering van de jarige. Koffie met verjaardagstaart en zo tegen kart voor 5 ben ik weer richting huis gegaan. Het was alles met elkaar net goed voor 117 km in de zon en met heel veel plezier afgelegd.

Geen opmerkingen: