21 maart 2011

Rondje Obdam Schermerdijk Heerhugowaard






Vandaag werd het zomaar een mini-ritje, slechts 62 km en geen ‘pik’ zon gevoeld of gezien. Zo rond half 8 was ik al ijverig bezig in de tuin en rond kwart voor 10 vond ik dat mooi genoeg en dan is als eerste de koffie aan de beurt. Even bellen links en rechts, met Kees overleggen dat, als ik morgen niet moet oppassen in Oudemirdum, wij samen, of met meer mensen een langere rit gaan maken. Ik weet nu dat ik morgen geen oppas opa moet spelen dus is de weg geheel vrij voor een rondje door “weet ik veel, we zullen wel zien”. Ook had ik een schoonzus aan de lijn die in Rijssen woont en daar scheen volop de zon en een mooie blauwe lucht, het is hier ondertussen 15.00 uur en nog steeds is en blijft het wolkendek gesloten. Mijn ritje ging via Obdam en dan even bij Tom en Gerda langs, naar de Heerhugowaard. Door het Park van Luna is altijd een paar hele kleine klimmetjes meepakken en bovenop de brug kwam ik gelijk boven met een meneer die van de andere kant kwam en een fototoestel in de aanslag had om een foto te maken van zo’n geel “natuur verschijnsel”, Quest genaamd. Ik ben even gestopt om de man de gelegenheid te geven een maximaal resultaat te scoren en al snel kwamen we in gesprek over de fiets. Hij had het idee dat je toch wel vermoeide nekspieren zou kunnen krijgen in zo’n fiets, anderen misschien zelf heb ik er nog nooit last van gehad. Toen ik bijna weer van start zou gaan wilde de man nog een foto maken en zo geschiede, hij heeft mijn e-mailadres dus mogelijk zal hij de foto’s naar mij mailen en dan komen die vanzelf weer op mijn blog bij dit verhaaltje. Voor ik in het Park van Luna was reed ik op de Noordschermerdijk langs de drie molens waar de omgeving weer netjes wordt gerestaureerd en zelfs de bruggetjes uit het verleden zijn weer helemaal vernieuwd zodat de “strijkmolens” weer toonbaar voor de dag zijn gekomen en ook de z.g. “Bietenhaven” is vastgelegd, al zo vaak ben ik hier langs gereden en elke keer dacht ik, “even een foto maken” maar dan was ik steeds de plaats alweer voorbij. Langs de Westerweg over het fietspad ben ik weer naar huis gereden en kon ik meteen onder de douche want ondanks dat de zon ontbrak leek ik toch wel wat “zweterig” .

Geen opmerkingen: