02 maart 2011

Verkeerstechnisch hoogstandje, een "noodbrug"






Wat was het in het begin koud, vanmorgen bij het eerste besef dat ik leefde keek ik naar buiten en zag ijs op het dak van de garage en nog nergens een spoortje van zonneschijn te bekennen. Maar goed het zou beter worden heeft men beloofd en dat werd het ook al was het toen al ruim na de middag. Kees en Wim zouden een rondje “Noordkop” doen vandaag en het leek mij beter om even bij Tiny langs te gaan op en neer naar Oostzaan dus. Op de heenreis kom ik dan als gewoonlijk langs “La Mere Ann” waar de brug eruit is en de noodbrug “overkompleet” is aangelegd, maar dat had ik al een keer geschreven. Vandaag zag ik met eigen ogen hoe “waardeloos” zo’n brug is voor alles wat niet als gewone fiets te bestempelen is. Ik was na het omrijden van circa 200 meter heen en 200 meter terug aan de andere kant van de noodbrug aangekomen waar op dat moment net iemand van een rijschool de hoek om kwam met 2 leerlingen elk op een bromscooter. Ik moest stoppen en zei gelijk, “Als jullie 200 m. doorrijden kun je zo oversteken naar de andere kant via de vaste brug, even werd er getwijfeld maar op aanraden van de instructeur namen de beide leerlingen de noodbrug, voorzichtig draaien en keren en toen lag de eerste met bromscooter en al vlak op de oprit, de “baas” zette zijn voertuig op de standaard en hielp de ongelukkige overeind en startte het voertuig weer, met wat extra inspanning lukte dat, vervolgens nummer 2 wat maar net goed ging. Toen de “baas” zelf verder ging zei hij nog wel, “Je hebt helemaal gelijk dit is niks”. Mijn ritje verder naar Oostzaan leverde weinig spectaculairs op en tegen 12 uur was ik ter plaatse, mooi op tijd om even op de jongste te passen zodat oma Tiny Bram en Boris van school kon halen. Om iets over half 2 ben ik weer vertrokken en dan natuurlijk via het Twiske, in de zon en alle gelegenheid om een paar foto’s te maken van de Schotse Hooglanders en de prachtige beelden over het water. Bij thuiskomst stond de dagteller op 116 km en was de totaalteller blijven hangen op 16.028 km.

Geen opmerkingen: