13 april 2011

Boodschappen doen op Texel





Weer een dag met allerlei ervaringen, rond half 11 komen Kees en Wim ook om een bakkie waar Jan al ruim 3 kwartier eerder aan de thee zit. De rit zal vandaag naar Den Helder gaan om weer een keer bij Cees Roozendaal te kijken in zijn “Zorgcentrum” want daar lijkt het een beetje op als hij één van de leerlingen terecht wijst. Onder het genot van een bak koffie nemen we ons meegebrachte broodjes naar de “menageklep” en malen het daar fijn zodat hij voor verdere verwerking door kan schuiven. Na bijgepraat te zijn over van alles en nog wat met betrekking tot steeds sneller worden van Questen stappen we weer op, Cees loopt nog wel even mee naar buiten om Jan’s laatste kunstje te bewonderen, wielkappen in ontwikkeling. Omdat ik nog een boodschap op mijn verlanglijstje had heb ik de mannen gegroet en ben toen dwars door Den Helder richting Texel gegaan om in Den Burg even te winkelen en mijn boodschap met goed gevolg uit te voeren. Het was even zoeken maar in het centrum in een piep klein smal straatje vond ik de juiste winkel en werd door de eigenaar prettig geholpen. Ondertussen kon ik de Quest goed in het oog houden want het was er druk van de toeristen die nogal geïnteresseerd waren in dat “rare gele ding”. Vragen als : Wat is de voorkant ? Waar zit de motor ? Hoe hard kan zo’n “autotje” ? en nog veel meer “domme”opmerkingen. Eenmaal buiten het dorp kon het “gas” er weer op hoewel de diverse bushaltes een behoorlijke belemmering vormen op hoge snelheden was ik in no time weer bij de boot die nog steeds in Den Helder lag dus wachten tot hij binnen liep om terug te gaan naar het vaste land. Op de boot was ik helemaal als enige fietser, dat was heen wel anders, toen heb ik een hele poos staan kletsen met een meneer die in Drenthe woonde en nu 4 dagen op Texel ging wandelen, eerst met de auto naar zijn vroegere woonplaats Julianadorp vandaar met de fiets naar Den Burg en dan lopen, knap hoor voor een 74 jarige. Onderweg naar huis heb ik een andere route genomen en kwam toen via de Ulkeweg waar het zweefvliegveldje is waar het druk was op dat moment en net toen ik weg meende te rijden zag ik nog een zweefvliegtuigje binnen komen dus snel de camera erbij en ja, hij staat erop. In de fiets zag ik op de teller ruim 84 km staan en op de GPS stond 93,9 km, hoe kan dat nou, heel simpel met de boot telde de ene (GPS) wel en de andere (kilometertellertje op de fiets) niet, wat kan een mens (ik dus) soms simpel denken voor hij het door heeft.

Geen opmerkingen: