28 april 2011

Gewoon een kort rondje





Men geeft voor vanmiddag wat regen af en ik ben bij voorkeur een mooi weer fietser dus ik moet dan eigenlijk vanmorgen wel gaan als ik nog wat wil. En ik wil altijd wel dat is ondertussen wel duidelijk, eerst wat regelen en bellen en vervolgens bestellen via internet en nu maar afwachten wanneer het komt maar dat is voor later. Ik heb me vervolgens omgekleed en de fiets uit de garage gereden, richting Alkmaarseweg en dan via Aartswoud weer eens kijken of er alweer een bordje is geplaatst bij het z.g. “Blôtebienepad”, nee hoor dat is en blijft jammer want zoiets in het echte Westfriese taalgebruik vond ik altijd leuk. Ik besloot daar rechtsaf te gaan en niet via het “Pannepad” te gaan dus kwam ik in De Weere terecht, oversteken en via de Beatrixlaan weer naar de doorgaande weg door het dorp richting Abbekerk. Kom ik net thuis en bij het controleren van de mail zie ik een licht verwijtend mailtje dat ik niet ben aangekomen bij Arnold en Git voor de koffie op die bewuste Beatrixlaan, ik heb al gereageerd dat ik volgende keer zeker een koffiepauze zal inlassen. Maar goed, ik ging verder via allerlei vertrouwde wegen en paden naar Zwaagdijk bij Gerrit en Marian langs en daar wel om de koffie. Na deze stop weer verder en toen door de polder richting Andijk waar ik ongeveer op een paar honderd meter voor vuurtoren “De Ven” op de dijk uit ben gekomen. Vervolgens links op de dijk naar Medemblik waar ik gewoonlijk langs Ted de Lange fiets aan het eind van de haven en wat zie ik daar, “Juf Katje”, stoppen en even bijkletsen. Martje heeft een hernia en kan niet met de Strada fietsen, een tweewielige ligfiets gaat ook niet en nu heeft ze een 2e hands “Rider” aangeschaft in de hoop dat het daarmee t.z.t. weer mogelijk is om te fietsen, ze kwam nu wat materiaal uitzoeken om aan de Rider te vervangen of te veranderen. Na deze zoveelste stop door Medemblik naar “De Meer” rechtsaf langs de dijk en bovenop nog een paar foto’s maken van de stoomtram die net stoom aan het afblazen was voor de trip terug naar Hoorn. Door de Wieringermeer nam ik het Wagenpad en zag tot mijn verbazing dat daar de “Opperdoezerronden” al een behoorlijk gewas vormen waar alweer heel snel de eerste aardappelknollen zullen verschijnen. Zo zie je maar dat niet alle Opperdoezerronden in Opperdoes groeien, waar de opbrengst goed is worden ze geplant, dus ook in “De Meer” . Na de laatste kilometers te hebben afgelegd stond de teller op 76 km en weer was het een heerlijk ritje, eigenlijk te kort maar de volgende keer doen we weer wat extra.

Geen opmerkingen: