19 april 2011

Hard fietsen op je "nuchtere maag"




Wat een zomer hebben we nu al, temperaturen van 25 ºC en meer, ongekend voor deze periode. Maar het smaakt naar meer zullen we maar zeggen, jammer dat het zo droog is voor de land en tuinbouw want waar mogelijk zie je beregeningsinstallaties, ’t woord is bijna net zo lang als de waterstralen zelf. Ik was vandaag niet ver van huis een retourtje van 85 km is niet verontrustend en tussen het heen en terug reis heb ik me nog een beetje verdienstelijk proberen te maken door met de kwast “Picassoachtige” neigingen te vertonen. Gelukkig bleef het maar bij één kleur dus veel kwaad kon het niet hoewel het resultaat er mag zijn vond ik zelf. Toen ik vanmiddag weer naar huis reed zag ik op heel veel plaatsen dat ze druk bezig waren in de tulpenvelden, ziek zoeken o.a. virusplanten en dat in die prachtige kleurenvelden. Dit perceel met een speciaal kleurtje voor 30 april zal die dag wel niet halen hoe toepasselijk de kleur ook is.De snelheid van vanmorgen mag ik nog wel evenn noemen, 49,5 km met tegenwind, oorzaak een "kalf" van een hond zag mij en mijn fiets aan voor iets lekkers en ik had geen trek in een hondse ontmoeting.In mijn ooghoeken zag ik dat hij naast me rende en ik kon niet harder, hij gelukkig ook niet en gaf het als eerste op.

Geen opmerkingen: