08 augustus 2013

Nog steeds zomer in Noordholland







Heerlijk wat weer een dag, zon wind en water maar niet in de vorm van regen. Als eerste moest ik Tiny en Else naar de Bangert brengen, voor wie niet bekend is in deze omgeving “De Bangert” is een deel van Zwaag “de bloeiende Bangert” staat bekend om zijn vele fruittuinen, daar zal vandaag “vrouwendag” worden gevierd/gehouden, ik weet niet wat de standaard uitdrukking hiervoor is. Het is in elk geval een vrolijk samen zijn van alle zussen en schoonzussen, “10 vrouw sterk” en het zal er wel weer flink vrolijk worden als ik de organisatie een beetje ken. Maar goed ik heb ze vanmorgen opgehaald in Zuidoostbeemster met de auto en een paar fietsen, en daarna was ik “vrij”. Thuis gekomen omkleden, nog een bakkie doen en dan van start. Als eerste staan Ben en Riet op mijn verlanglijstje, maar net als laatst, geen mens aanwezig wel de garage open waar ik was binnengereden maar verder is er niemand, dus verder. Mijn tweede adres is naar Aad en Ans ook in Wervershoof die zijn thuis dus er worden weer heel wat nieuwtjes uitgewisseld en als ik vertrek maak ik nog even een foto van een bloeiende struik. Verder naar Zwaagdijk bij Gerrit en Marian, die zijn ook aanwezig en onder het genot van wat frisdrank kletsen we over van alles en nog wat. Ik zet mijn tocht weer voort richting de molen van Blokker om dan door te ”stomen” naar de Provinciale weg en richting Hoorn aan te houden om zo op de dijk langs het IJsselmeer te komen. Het blijft altijd een prachtig gezicht die zeilboten en er varen er heel wat als ik zo over het water kijk. Door Enkhuizen gaat bijna standaard en zo kom ik weer buiten de stad op de dijk waar nogal wat toeristen fietsen. Bij vuurtoren “De Ven” wordt zoals gewoonlijk door heel wat mensen een rustpauze ingelast. Nog even en ik ben weer in de polder waar het graan, in dit geval, wintertarwe al aardig rijp begint te worden, dus de combine kan weldra worden gestart. Als ik de fiets binnen zet zie op de teller 95 km staan, een heerlijk ritje voor vandaag.

Geen opmerkingen: