06 augustus 2013

Rondje van hier naar daar.




Vandaag was het de bedoeling  om hier en daar mijn sociale contacten met de familie weer wat bij te spijkeren maar ik moet toegeven het is grotendeels mislukt. Als eerste naar Ben en Riet in Wervershoof, door Medemblik langs de dijk waar ik nog een foto maak van de wolkenlucht boven het IJsselmeer met een enkel bootje in “ruste” om even later in Wervershoof tot de conclusie te komen dat er niemand thuis is. Het volgende adres is op het Zittend in Westwoud, bij Arie en Githa ben ik ook al een tijd niet meer geweest, maar ook hier is de deur gesloten, daar gaan alle goeie bedoelingen in één keer overboord. Ik ben toen maar door gereden richting de golfbaan om dan over te steken naar het fietspad richting Hoorn. Door Hoorn weet ik ondertussen de minst “verkeersdrukke” straat en zo kom ik langs de Hoofdtoren uit 1532, al snel ben ik bij de dijk langs de schouwburg  “Het Park” , ik volg de dijk een poosje en sla af bij Warder waar ik binnendoor naar Zuidoostbeemster fiets. Tiny komt ook net aan en heeft een traktatie voor mij meegenomen, zoute haring met uitjes en schijfjes zuur en als je dan gewoonlijk met een grote boog om een visboer heen gaat alleen al vanwege de reuk dan is dit toch wel echte liefde. We eten samen een broodje, ik met haring natuurlijk, en daarna maak ik weer aanstalten om verder te gaan. Op naar Purmerend en langs het Noordhollandskanaal richting Oost en West-Graftdijk en zo weer richting Alkmaar. Bij Heerhugowaard nog even binnendoor om bij Kees van Hattem langs te gaan maar helaas Kees lijkt van de aardbodem te zijn verdwenen, alles is in diepe rust bij huize van Hattem. Dan naar Obdam waar Tom en Gerda ondertussen beginnen te genieten van hun welverdiende pensioen, kletsen wat drinken en weer door naar Middenmeer waar de 126 km wordt vol gemaakt en het totaal met deze Quest op 52.051 km is gekomen, allemaal met even veel plezier afgelegd en hopen dat ik nog  honderdduizenden kilometers tegoed heb want het is zo mooi.

Geen opmerkingen: