11 september 2013

Stil zitten is niets voor mij.







Na één dag “vasten” kan ik vandaag weer genieten van de geneugten des levens, goh wat een uitdrukking maar het staat er en ik voel het eigenlijk ook zo, ik heb vandaag weer echt genoten en als ik dan denk aan gisteren dan is dat te begrijpen, een dag thuis zitten, nee da’s niks voor mij, in beweging dan gaat het altijd goed. Ik had gehoord dat er een kleinigheidje op te knappen was in Oostzaan en aangezien Tiny vandaag oppas-dag viert is het een mooie gelegenheid om daar even heen te fietsen. Toen ik wakker werd vanmorgen was het nog behoorlijk mis met het weer de regen viel op dat moment met “bakken” uit de hemel maar al spoedig was het droog en toen ik van start ging kwam de zon er al een beetje door. Hier en daar waren er flinke plassen langs de weg als er een afvoer niet goed functioneerde maar de hele rit bleef het droog hoewel  ik af en toe wel bedenkelijk naar boven keek, mooie wolken maar komt er ook regen van, niet dus. Tiny was meteen in om koffie te serverenen en na een bakkie troost heb ik even wat gerommeld in de garage om vervolgens na de lunch weer op weg naar Middenmeer te gaan om mijn fiets weer thuis te brengen. Via “Het Twiske” waar weinig verkeer is behalve wat amazones met viervoeters kwam ik weer langs de spoorlijn richting Purmerend. Onderweg nog even gestopt om vast te stellen dat de Nederlandse veestapel lang niet meer alleen uit zwartbont vee bestaat, je ziet steeds meer andere rassen. Ik ben deze keer maar weer eens via de Purmerenderweg gegaan en bij Oosthuizen omhoog om weer op de oude route te komen. Ik passeer weinig spoorweg overgangen maar die ene in Bobeldijk heeft me enkele seconden “vertraging” opgeleverd, en daarbij heb ik weer vastgesteld dat mooi geel niet lelijk is maar wel hard, denk ik. Verder via Wognum en Benningbroek naar Middenmeer waar de 110 km voor vandaag weer vol zijn en dus kan de fiets weer in de stalling.

1 opmerking:

Quezzzt zei

~100 km/u Pe....zo hard ;-))

Als die enkelspoor trajecten zijn dan wel geelectrificeerd en voorzien van ATB, die spoordijken zijn allemaal nog uit een ver vervlogen stoomtijdperk. De ATB is ook een ouder systeem uit de 60er jaren en laat daar 130 km/u toe, wat je echter niet mag rijden. Dat zou gevaarlijk kunnen zijn want dan gaan de overwegbomen pas dicht als de trein er al is....maar de ondergrond is zo zacht dat al iets boven de 100 km/u de trein begint te klapperen en trillen....je MERKT dus wel hoe hard je gaat ;-))

Ik vind het ook altijd wel grappig dat duidelijk te zien is wat nog voor de stoomtrein kwam : de trekvaarten liggen er op veel stukken nog naast. Overal is nog een beetje geschiedenis zichtbaar.