31 oktober 2013

Bloembollen kopen

                                                    Mantel Bloembollen Venhuizen




Zou het in de temperatuur zitten, ik kwam vanmorgen nergens iemand tegen op de fiets, wel een paar wandelaars maar verder was het overal stil langs de weg. Het ritje voor vandaag ging richting Hem/Venhuizen naar de firma Mantel om wat bollen te halen voor de tuin, nee niet voor mijn tuin, Tiny is groot liefhebber van bloemen en planten dus die is er hartstikke blij mee. De berichten waren nou niet erg veel belovend maar de wind is te trotseren en tegen de regen kan de kap er desnoods op, dus op weg. Omdat ik in Westfriesland redelijk de weg kan vinden is het ritje naar Venhuizen vrij simpel, Medemblik, Onderdijk, Wervershoof, Hoogkarspel , De Hout , stukje langs de weg Hoorn –Enkhuizen en dan rechtsaf richting Venhuizen. Het eerste gebouw is meteen al van deze bloembollengigant en toen ik het parkeerterrein op reed zag ik al een bord staan, “Ingang Winkel” een grote loods waar een klein hoekje is afgezet en ingericht als winkel met diverse soorten bollen in allerlei soorten, voorverpakt of los om zelf je zakje te vullen hier kan elke tuinfanaat zijn of haar hart ophalen. Ik had al snel mijn keus gemaakt, afrekenen en voor de spreekwoordelijk “een appel en een ei” ging ik weer richting Middenmeer. Morgen nog maar eens kijken of Tiny hier ook te “gast” kan zijn. Na mijn inkopen ben ik via Enkhuizen langs het stadspark naar de dijk gereden om naar huis te fietsen. Het is echt somber op de dijk, de lucht is grauw net als het IJsselmeer, nee er is niet veel te beleven. Als ik in Middenmeer ben zie ik dat de “trots” van het dorp, de enorme treurwilg bij de waterkant nu echt een wilg is om bij te treuren, de zware kop is tijdens de storm uit de boom geknakt en geeft een beetje een troosteloze aanblik. Toen de fiets weer in de garage stond zag ik dat het ritje 75 km was geweest en dat het totaal van deze Quest nu op 55.717 km staat

Geen opmerkingen: