30 oktober 2013

Van alles wat onderweg met de Quest









Mijn geplande rondje werd toch weer anders, eerst naar Ben en Riet op “ziekenbezoek”, “Ben heeft wat rommel aan de vin” zoiets kwam wel eens voor als de motorschuit niet vlot genoeg door het water gleed, noem het maar een oud Westfries gezegde, als iemand niet helemaal in orde was. Aangekomen in Wervershoof bleek de vogel gevlogen dus conclusie, het gaat weer goed met hem. Van Wervershoof even op verjaarsvisite in Blokker waar zus Ria weer een trapje hoger is geklommen op de jaarlijkse ladder van steeds ouder wordende mensen. Na koffie met gebak enz. een tijdje kletsen en dan weer door naar, ja waar zal ik nu naar toe gaan. Het werd zomaar een rondje via Blokker naar Hoorn en Berkhout dan door Grosthuizen en met wat bochten en afslagen richting Ursem. Langs de dijk staat nog altijd de banpaal uit vroeger jaren, op zich een “leuk” ding maar ook hier laat de crisis zijn sporen na, er is geen verf en tijd meer om dit monument toonbaar te houden. Anders als in de polder, vlak voor Medemblik kwam ik achter de veegmachine te rijden en met 11 km per uur “stoomde” ik op naar Medemblik, zo zie je maar weer overal is het anders, eerst over de 2 keer zo breed geworden Tussenweg dan achter een veegmachine en later langs de Obdammerdijk net voorbij de molen stil komen te staan omdat er een hele groep kalkoenen de weg overstak, maar dat levert wel weer een leuk plaatje op. Al met al was ik weer op tijd thuis na dit betrekkelijk kleine rondje van 87 km.

Geen opmerkingen: