10 oktober 2013

Het regent bijna nooit, een hele dag.




Ik kon het niet laten, de hele morgen al binnen zitten en af en toe op de buienradar kijken, maar toen het eenmaal droog was en leek te blijven, was mijn beslissing snel genomen. Al is het maar om mezelf gerust te stellen dat het nog redelijk goed met me gaat, ik “moest” er even uit. De zon is er zelfs even bij en nadat ik een binnenband heb vervangen, die ongeveer per 48 uur tot de helft van de druk is teruggelopen, ga ik op pad. Meteen nog even terug komen op de binnenband, ik heb hem al diverse keren opgepompt tot abnormale omvang en dan in het water maar nooit een lek kunnen vinden en nu was ik het zat, vervangen. Ik ga het dorp uit in zuidelijke richting en een moment bedenk ik bijna om naar de “Zuidoost” te fietsen, gelukkig bemerkte ik dat de wolken me vast niet overal goed gezind zouden zijn en best weleens wat regen los zouden kunnen laten, dus bij de rand van de polder rechtsaf en langs de Koggerandweg in westelijkrichting en dan zie ik wel hoe het gaat komen. Nou het kwam grotendeels wel goed, maar aangekomen ter hoogte van de Schagerweg/Kolhornerweg ben ik toch maar weer rechtsaf gegaan om zo snel mogelijk in Middenmeer te komen, de lucht werd steeds donkerder. Ik hield het niet helemaal droog, de laatste 4 km was het door een watergordijn heen kijken om de juiste route vast te houden en zo eindigde deze rit al na 29 km. Volgende keer weer beter zullen we maar zeggen.

2 opmerkingen:

Cees zei

Tijd voor een kap , Pe :) groet Cees

Kees Schouten zei

Soms lekt de aanhechting van het ventiel. Dat zie je pas als je de band oppompt en het ventiel scheef duwt.

Kees