14 oktober 2013

Een onderdeeltje na 73 km







Het is goed geweest dat ik de GPS vandaag niet mee had anders zou er een heel vreemd “patroontje” kunnen worden weergegeven. Het was vandaag een soort strijd met mezelf of ik er in zou slagen een onderdeeltje te bemachtigen waarvan ik zelf het idee had dat het overal wel te koop zou zijn. Gedeeltelijk ben ik geslaagd na een rit door de polder en omliggende dorpen en gehuchten, vanmorgen ging ik van start om een sluitdop met een ingebouwde borging voor op een as van een mammoet skelter aanhanger, een hele mondvol maar het is ook een grote skelter met aanhanger. Als de kleinkinderen met de skelter op straat spelen en er loopt een wiel van de aanhanger af, dan is opa Pé de aangewezen man om hier iets aan te doen en meestal lukt dat ook wel. Mijn eerste idee was om langs de “Speelmuis” aan de Middenweg in Noordbeemster te gaan, eerst even kijken wanneer die open is, alle dagen maar niet op maandag dus dat zit er voor vandaag niet in, dan maar andere adressen proberen. Op mijn eerste locatie, Fixet in Middenmeer geen onderdeel, vervolgens naar Voets aan de Industrieweg in Middenmeer een groot mechanisatiebedrijf geen onderdeel. Wel werd ik door de meneer achter de balie aangesproken, “Meneer Koomen” ja inderdaad maar ik herken jou niet, “Joost Laan” in de tijd dat ik nog in het arbeidsproces zat  was er meer contact vooral in de jaren toen vader Jan nog de scepter zwaaide op het agrarisch bedrijf. In het gesprek wat volgde kreeg ik van een andere klant het advies, “Volgens mij heeft Leo Smit wel zoiets” dus later op naar Medemblik waar ik de volgende teleurstelling moest “incasseren”, ook hier had men niets. Waar zal ik nu mijn geluk beproeven, misschien in Schagen op het industrieterrein bij de Jong en Roos een groothandel in ijzerwaren, maar ook hier geen succes. Daar werd gesuggereerd, misschien bij de firma Groot in Winkel en zo zwerf je van het één naar het ander, grote hijsinstallatie passerend al dan niet lopend door het gras, een paard onderweg en ook nog vaststellen dat het hier en daar flink nat is op de akkers. Toen ik bij Groot in Winkel aankwam ontmoette ik nog weer een oud gediende van jaren geleden Co Verbruggen, zijn Toos en mijn Toos zijn alweer jaren niet meer onder ons hebben we nog eens vastgesteld en we zijn het samen eens dat er veel is veranderd in de afgelopen jaren. Maar goed eenmaal bij de grote balie aangekomen wist een vrouwelijke medewerkster precies wat ik nodig had, “Wilt U er één of meer” was haar vraag. Eén is voldoende, “ Maar een dop heb ik niet voor U” het voornaamste gelukkig wel en voor de somma van  € 0,45 was ik een gelukkig mens. Nu alleen nog even plaatsen als ik weer in de omgeving van Oostzaan kom en dat alles voor vandaag ingebouwd in een rondje van 73 km.  

Geen opmerkingen: