05 maart 2015

Klein onderhoud.


De "nieuwe" woning in wording

Pa of moe is er druk mee


Een beeld met de Canon

Een beeld met de Sony

Even sleutelen
En toen was hij weer klaar.


Vandaag werd het min of meer het toetje na de maaltijd, gisteren met dat koude en hier en daar, natte weer werd het 100 km en vandaag bleef het bij de helft daarvan. Eerst maar eens een telefoontje plegen en waarachtig ik kreeg zus Gerda aan de lijn, ze waren vandaag de hele dag thuis. Dus op naar Obdam en als je er dan al een langere periode niet bent geweest valt er heel wat te bepraten en zodoende heb ik vandaag mijn tijd een beetje verkletst. Helemaal geen ramp want ik hoorde op de rit er naar toe dat de rechter schokdemper af en toe een klein piepje gaf en “pietlut” als ik ben, zo’n bijgeluidje moet eruit. En dat hield in dat ik vanaf Obdam een niet te groot rondje wilde maken om dan straks thuis de schokdemper te opereren met als resultaat “stilte”. En zo is het gegaan. Onderweg zag ik een heel aantal meerkoeten en ook was er door een stelletje al een aanvang gemaakt met het bouwen van een nest, ziet er best solide uit, midden op het water onder een afgebroken tak. De laatste twee foto’s zijn eigenlijk gelijk, alleen is de ene gemaakt met mijn fototoestel en de andere met de action camera die af en toe wordt ingeschakeld bij gevaarlijke kruisingen enz., je weet maar nooit. En zo was ik na 50 km weer thuis en kon na wat gegeten te hebben aan de slag met de schokdemper.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Hoi Pe, ik vind de foto met de Sony een stuk mooier als met de canon.

Groeten, Wilco