11 maart 2015

Woensdagtoertje






Het was even vreemd vanmorgen, mist en niet zo’n beetje ook. Ik had afgelopen zondag Patricia beloofd dat ik vandaag wel even langs zou komen om naar de fietsen van de jongens te kijken, er waren een paar kleinigheidjes die verholpen moesten worden. Toen ik naar buiten keek zag ik dat het mistig was maar een uurtje later leek het al een stuk helderder. Buiten het dorp viel het ook niet tegen en met de ervaring dat het buiten de polder vaak beter is ging ik van start. Bij één van de warenhuizen zag ik de “verbrandingsdampen” recht omhoog gaan weinig wind dus en als de zon er dan net achter zit geeft dat wel een speciaal effect. Maar even buiten de polder begon ik me af te vragen is het wel verstandig om door te rijden, de mist werd veel dikker in plaats van minder. Zodra er bebouwing was viel het wel mee maar op de open wegen was het niet ideaal. Op een bepaald moment ben ik zelfs uit de fiets gegaan om te controleren of de grote lamp wel voldoende zekerheid gaf om de tegenliggers op mijn aanwezigheid attent te maken, dat viel best mee. En zo ging ik verder om na Purmerend in een zonnig weertje verder te fietsen, in één klap was alles helder. De klusjes waren snel verholpen en als extraatje was er ook nog een tuinbank die in elkaar gezet moest worden, alles is geregeld en zo ben ik na de middag weer richting het noorden gegaan, via “t Twiske” waar de Schotse- Hooglanders bij elkaar waren voor de “lunch” met al een kalf in de nabijheid en kwam in zonnig weer thuis na 110 km.

Geen opmerkingen: