10 maart 2015

Kleintje toe


Deze binnenhaven was vroeger de plaats van 2 voetbalvelden
 en twee verenigingen MFC en DVO




Een toetje, zo kun je het wel noemen dat ritje van vandaag. Je moet de familiebanden wel onderhouden denk ik altijd al is dat wel vaak van één kant afkomstig, maar goed in Wervershoof waren Ben en Riet de laatste keer niet thuis dus neem ik vandaag weer de gok en ik had geluk, ze waren er hoewel ik erg veel mazzel had, dat lees je zo. In Medemblik viel het me op dat de oude geveltjes zo leuk uitkomen in zo’n helder zonnetje. En dan, na een paar foto’s, waarbij ik me nog eens heel goed realiseer dat op de plaats waar nu allemaal bootjes liggen ik “vroeger” gevoetbald heb, twee verenigingen met elk één veld, DVO de katholieke club en MFC in de volksmond de protestante club maar dat is echt al heel lang geleden, maar goed we gaan verder en weer door naar Wervershoof. Bij Ben en Riet is alles stil en zodoende keer ik om en zou net wegrijden toen er een wielrenner aankwam, ik vroeg hem of hij naar Ben moest “Nee de fietst me veel te hard” was het antwoord maar zo ontstaat wel een gesprek en ook het geluk voor mij want na een paar minuten kwam Riet aanlopen en zei: “Ben is koffie aan het zetten” ze hadden net lopend een paar boodschappen gedaan. Vanaf de koffie ben ik later nog naar Margriet geweest die niet thuis was net als later in Obdam Tom en Gerda, waar moeten al die mensen toch heen dacht ik toen, ze zijn nooit meer thuis. Voor ik in Obdam was passeerde ik een boerderij in Wogmeer waar een aantal enorme ”dikke en grote” kippen rondliepen, geen witte Leghorns dat zag ik wel. En bij Middenmeer staan ook heel wat krokussen in bloei en dat alles zag ik pas na 72 km.

Geen opmerkingen: