30 maart 2015

Harde wind





Ik vertel geen nieuwtje als ik zeg dat het vandaag wel erg hard waaide, ja dat deed het wel en ik heb het gelukkig niet echt aan den lijve ondervonden, anders was ik wel omgewaaid met alle gevolgen van dien. Wel heb ik zeer zorgvuldig mijn route proberen te kiezen, zo, dat ik geen of in elk geval niet te veel risico zou lopen door de wind dwars op de fiets te krijgen. En dat is aardig gelukt, hier en daar wel een beetje de snelheid aanpassen, dus wat minder gas op de plank want met een hogere snelheid zou het eerder kunnen gebeuren als wanneer je wat langzamer gaat. Het werd een betrekkelijk klein rondje, eerst naar Gerda en Tom in Obdam waar Tom druk bezig was een goot te graven voor de kabel die straks vanaf zijn zonnepanelen naar de meterkast moet lopen om de “zonne –energie” nuttig te kunnen gebruiken, moet eerst de zon wat meer gaan schijnen denk ik. Een tijdje kletsen onder het genot van koek en de nodige koffie en dan de route verleggen naar Wervershoof. Bij Ben en Riet langs die deze keer wel thuis zijn . Na een poos kletsen toch maar weer richting Middenmeer al had ik het daar even wat moeilijker mee als andere keren. Onderweg nog een paar foto’s gemaakt van een paar percelen krokussen en verder blij dat ik van Wervershoof naar Medemblik onder langs de dijk kon rijden veilig voor de harde zijwind. Thuis stond het dagtellertje op 60 km en was ik toch min of meer tevreden over de veilige thuiskomst, wind is nooit prettig en vooral niet als hij op de zijkant blaast.

Geen opmerkingen: