02 maart 2015

Plaatselijk rondje


Haven op De Haukes

Museum boerderij Jan Lont

En dan zit de lucht weer vol gansen

Dicht bij Den Oever

Fietspad door het "Robbenoordbos"

Het nieuwe onderkomen bij vliegveld Middenmeer

Waterleiding die niet meer safe is .......

en dan wordt het steeds natter langs de weg

Het was weer een heerlijk ritje, niet lang maar wel verfrissend, veel wind maar geregeld zon en dan is het super fietsweer. Ik vroeg me een bepaald moment af waar ik heen zou gaan maar het leek me gewoon prettig om een min of meer plaatselijk rondje te maken, te meer omdat men voor vanmiddag wat minder goed weer verwacht. Ik ga eerst richting Alkmaarseweg en neem aan het eind de afslag naar rechts om zo de polder rond te gaan maar onderweg ontstonden toch weer andere gedachten en zo werd het een rondje over Wieringen en het later het “Robbenoordbos” waar het me opviel dat er nogal wat water langs het fietspad stond. Om een lang verhaal kort te maken, het was kris kras door mijn eigen omgeving en het enige serieuze oponthoud was vlak voor Middenmeer waar een gebarsten waterleiding aanleiding was om even te stoppen en voorzichtig door de plassen te gaan nadat ik eerst een paar foto’s had gemaakt en even later thuis de PWN heb gebeld om dit te melden. Al met al kort maar wel heerlijk al was het maar 61 km.

Geen opmerkingen: