18 april 2016

Bloeiende bloemen en schapen toe.













Ik had het idee dat het een bloementocht zou worden en dat werd het eigenlijk ook maar aan het slot werd het een overweldigende “schapenoverval”. Ik ben al een hele poos niet meer over de buitenkant langs het Marsdiep gegaan dus op naar Den Helder, onderweg zie ik heel wat bloeiende bollenvelden variërende van hyacinten tot narcissen en tulpen, een bonte kleurenpracht. Bij Den Helder ligt nog steeds het booreiland in de haven, een grote verschijning die echt niet over het hoofd wordt gezien. Als ik dan eenmaal langs het Marsdiep fiets zie ik een paar niet alledaagse boten van de Marinebasis de P840 en de P842. Via het mooie fietspad door de duinen kom ik af en toe op de “rand” langs de weg en zie overal beginnende bloeiende bollenvelden, echt als je ervan zou willen genieten dan is het de komende week echt op z’n top, wat een kleurig schouwspel waarin volop wordt gewerkt met de tractor maar ook handmatig selecteren. Bij Camperduin/Hargen stop ik nog even bij m’n vaste “kennis” al is ie dan ook van “ijzer”. En vervolg daarna mijn rit door de Schoorlseduinen om via wat omwegen richting huis te gaan. Die omweg is vandaag min of meer een “vastloper” geworden, na de zoveelste bocht over een smal achterom weggetje ben ik maar gestopt, er zal wel zo’n “wolbaal” op je fiets springen. Het “herderinnetje” was aan de telefoon en de schaapjes volgden automatisch. Na dit korte oponthoud kon ik mijn ritje afmaken en kwam zodoende na 108 km weer in Middenmeer op de thuisbasis.
Ik had de videocamera nog even aangezet tijdens de passage van de kudde, op onderstaande link is het te bekijken.
 https://www.youtube.com/watch?v=oPL9utIWCPA

Geen opmerkingen: