25 april 2016

Bloemen en zwanen

Rondje van 51 km

Op 1 km van huis bij Middenmeer

De ergernis die je bijna elke dag moet ervaren, fietsers zijn bijzaak..

Als hij maar niet de tak afzaagt weer hij op zit

Bollen en vee echt Hollands

Naast het vorige perceel

Broedende zwaan 1

Broedende zwaan 2

Broedende zwaan 3

Langs alle wegen bloeiende bollenvelden

Broedende zwaan 4

Bloeiende fruitbomen

In de bocht langs de Cultuurweg

Ook in diezelfde bocht als bovenstaand.

Alles is wat het weer betreft in een mineur stemming, het is koud en dat klopt, het waait hard en dat klopt niet helemaal, het regent en hagelt af en toe en dat heb ik niet ervaren vandaag, om kort te gaan het valt wel mee. En zo ben ik tegen 11 uur van huis gegaan, een klein stukje was de bedoeling en dat is het ook geworden. Richting Obdam en dan met een ruime bocht weer naar huis. Opvallend veel bollenvelden die in bloei staan en omdat het altijd mooi is nog maar een paar foto’s in die categorie. Wat me bovendien is opgevallen, op een afstand van hooguit 5 km passeerde ik 4 broedende zwanen, ik heb al meer gezegd dit wordt de volgende plaag na de ganzen, de natuur gaat zijn gang ook de fruitbomen beginnen te bloeien. En dat alles op een stukje van 51 km.

Geen opmerkingen: