11 april 2016

Middenmeer-Zaandijk-Middenmeer

Rondje van 114 km

Broedende Fuut

Zaanse molens 

De Zaan met molens

Wordt dit de volgende renovatie klus

In de bocht aan het einde van Wormer

Links Tiny met Suze beide slagvaardig

Het was weer even wennen, vorige week woensdag was mijn laatste “oefening” met de Quest. Vandaag een heel apart verhaal, via Facebook was ik iemand tegen gekomen die ik sinds de periode dat ik de “Middelbare Handels Avondschool” bezocht nooit meer had gezien of gesproken en via dit item hebben we het contact weer vernieuwd. Jaap van der Jagt uit Lutjebroek, al jaren woonachtig in Zaandijk, en dat na bijna 60 jaar. Omdat het weer vanmorgen redelijk goed was heb ik meteen maar besloten om die kant op te gaan en als ik in de buurt ben dan bel ik wel of ze thuis zijn. In de buurt van de “Zaanse Schans” even bellen en jawel hoor ze zijn aanwezig en dan volgt uiteraard bij aankomst een heel gesprek over en weer hoe het ons beide is vergaan, Jaap is zeer succes vol geweest en heeft zelfs nog een eigen accountantskantoor gehad gedurende zo’n 25 jaar en woont nu, met zijn vrouw, zeer tevreden en gelukkig in Zaandijk, helemaal aan de buitenkant met een prachtig uitzicht over een waterrijk natuur gebied en de Watermolensloot. Na de nodige koffie ben ik weer opgestapt en heb via de Zaanse Schans de weg terug weer genomen. Op de brug moest ik even wachten voor de slagbomen en heb meteen maar een paar foto’s gemaakt over de Zaan. Eerder had ik al een fuut op zijn nest vastgelegd, het blijven altijd mooie plaatjes, loerend via zijn geopende oog om in geval van nood snel weg te kunnen. Ik ga via een achterom weggetje naar Wormer en passeer daar een woning die mogelijk overgaat van huidige eigenaar naar Ruben en Cristel en komt er voor zwager Tom zijn zoveelste verbouwingsklus er aan. Aan het eind van Wormer even stoppen in de bocht naar Jisp om een foto te maken over het water richting Neck om in dat dorp later even langs de tennisbaan te gaan waar Tiny samen met Suze net zouden beginnen een de wekelijkse derby, knap hoor van dit super duo. Mijn ritje gaat verder via Middenbeemster naar Avenhorn enz. om na 114 km alles voor vandaag weer af te sluiten.

Geen opmerkingen: