12 april 2016

Zonnerit.










En vandaag was het weer zon, zee, wind en natuur. Het eerste wat mij opviel is dat de landbouwvoertuigen, in dit geval een tractor, steeds moderner over het veld gaan, was het vroeger normaal dat er vier wielen ronddraaiden nu zijn de voertuigen vaak uitgedost met rupsbanden, het wordt steeds mooier zullen we maar zeggen. Eerst naar Wervershoof, bij zwager Piet en zus Joop informeren hoe de vlag er daar bij hangt, Piet heeft wat “rommel aan de vin” een uitdrukking die in het verleden werd gebruikt in de Westfriese vaarpolders als de schuit niet voldoende snelheid meer had, dan zat er meestal wat rommel aan de vin in de vorm van wat waterplanten. Piet is optimistisch en moet afwachten wat de verdere onderzoeken naar voren brengen. Na de koffie heb ik mijn rondje afgemaakt via een min of meer vaste route. Eerst een foto maken van de “Keizerskroon” die bij de familie achter het huis in bloei staat. Als ik via Andijk naar Enkhuizen ga moet ik op een bepaald moment bij “Sprookjes wonderland” achter een voertuig blijven, helaas ging dat ding wel 6 km p/u de mannen hadden alle aandacht bij de dieren in het ontspanningspark en passeren op dit smalle fietspad is wat moeilijk in deze situatie en dan staat er achterop de kar ook nog www.werksaamwf.nl , het werkte maar wel erg langzaam. Bij de visboer t.o. het station een heerlijke bak kibbeling en dan verder de dijk op richting Hoorn, net voorbij Hoorn is er langs de dijk een stukje natuurgebied waar eenden en ganzen het hele jaar door aanwezig zijn en zo te zien worden de aantallen goed aangevuld met “jong talent”. Dan via Scharwoude naar Grosthuizen, Avenhorn en De Goorn op de polder af waar ik na 95 heerlijk kilometers de handel weer op stal heb gezet.

Geen opmerkingen: