06 april 2016

Regen verwacht dus niet te ver van huis.







De weerprofeten hebben het helemaal bij het juiste eind, na de middag regenbuien. En met dat in mijn achterhoofd ben ik van huis gegaan, niet te ver en zorgen dat ik op tijd weer binnen ben. Omdat ik al een paar keer in Wervershoof aan de deur ben geweest bij broer Ben en zijn vrouw Riet leek het me gepast om het maar weer te proberen, dichtbij en dan ben ik rond de middag weer thuis. Het is nu nog droog en de eerste foto is van het gebeuren in het Agriport gebied, Microsoft, nergens die naam, maar wat er allemaal gebouwd wordt, het is ongelofelijk. Het “hoofdgebouw” , zo noem ik het maar, is al enige tijd in gebruik maar wat er allemaal nog in bewerking is, er komt geen eind aan, straks is er echt 40 ha bebouwd. Ik ga via Twisk en Oostwoud naar Wervershoof, een beetje met een omweg. Onder Hauwert staat een perceel witte tulpen in bloei en wat dit jaar steeds meer opvalt is dat er heel veel percelen onder plastic worden geteeld en pas op het laatste moment worden ze ontdaan van de “plastichoes”. Als ik via het fietspad door het Egboetswater ga staat er een bordje wat aangeeft dat de Liederik is afgesloten, geen probleem dacht ik want daar ga ik linksaf naar Wervershoof. Helaas ik kan geen kant op en moet over de brug linksaf omrijden om mijn doel te bereiken. De koffie bij de familie smaakt prima en als ik met het zoveelste stukje extra omrijden weer naar huis ga kom ik nog wel in Obdam en wordt het rondje toch zomaar weer wat groter dan de bedoeling was. Later zie ik nog een bloeiend “Tulpenboom” die ook nog in de serie mee wordt genomen en dat alles gedurende 70 km waarbij ik over twaalven thuis kom en dus de regen moet accepteren die “beloofd” was.

Geen opmerkingen: