05 april 2016

Leuk ritje












Een afzakkertje vergeleken met gister, vanmorgen eerst de wasmachine vullen en daarna de was aan de lijn en even later weer binnen halen omdat het heel licht regende, daarna wat boodschappen doen en dan op verjaardag visite. Jan is vandaag 67 jaar geworden dus even op en neer naar Zuisoostbeemster. Bij Berkhout zie ik dat de tulpen bijna bloeien en ook dat het viaduct nog lang niet gesloopt is dus voorlopig nog omrijden. Als ik weer naar huis ga neem ik uiteraard weer een omweg en ga bij Tiny langs om samen een broodje te consumeren en dan richting  Volendam langs de dijk richting  Hoorn, ik ga langs de molen het dorp binnen, in Volendam is het niet druk op “De Dijk” maar alles wat er loopt komt zeer waarschijnlijk uit China en die  weten nog steeds niet wat een claxon is, jammer maar ik heb de tijd. Bij Hoorn zie ik weer hele koppels jonge gansjes, zondag de eersten gezien bij Marken maar nu lijkt het wel of ze overal weer tevoorschijn komen. In Blokker dacht ik glutenvrij meel te halen bij molen “De Krijgsman” helaas de winkel is donderdag pas weer open, geduld hebben. Ik ga via het Wijzenddijkje naar Westwoud en zie dan een veld met zwanen, ik heb geprobeerd ze te tellen en kwam zo ongeveer bij een 140 stuks, de tijd dat dit een plaag wordt komt alle jaren dichterbij, let maar op. Bij Medemblik is het moeilijk doorrijden langs de haven als er zo’n obstakel staat dus ietsje omrijden en in de polder is deze amazone druk bezig met haar viervoeter terwijl even verder een fazantenhaan in de berm wegduikt. Als laatste moet ik in de remmen om niet in “aanvaring” te komen met zo’n grote witte vogel, al met al weer genoeg beleefd op deze 120 km.

1 opmerking:

velofan zei

Met de rit van gister mee, ben je al weer heel snel op niveau na je verkoudheid.
Met je conditie zit het dus wel goed Pé!

groet, Richard (met recent wat minder goede benen)