06 maart 2017

Buurt verkeer van 111 km

Rondje 111 km

De geknotte wilgen in 't gelid

Het is nat op het land

Heerlijk met zulk weer

Het nieuwe gemaal bij Schardam

Op het einde van het "Houten Hoofd" staat dit kunstwerk en wie is het,
WILLEM YSBRANTSZ BONTEKOE van Hoorn

Het Oostereiland met de voormalige gevangenis oftewel
 "De Krententuin"

Het "Houten Hoofd" met de scheepsjongens van Bontekoe.

Leuk dacht ik veel Wagyu runderen bij elkaar.

Maar nader bekeken staan of liggen ze in de bagger.

Ik reed weer even langs Sjon en Chantal's onderkomen.

Maandagmorgen, geen regen te verwachten en de wind is helemaal spoorloos wat zal dat mooi rijden langs de geplande route. En waar gaat die route dan zoal naar toe, eerst Obdam bij Tom en Gerda een bakkie doen en dan door naar de kust, de dijk langs het IJsselmeer en dan heb ik het H.E.M. rondje als afsluiting. En zo is het ook gegaan en dan zie ik weer van alles en nog wat op mijn rondje, om kort te gaan het was weer prachtig onderweg waarbij de zon op een bepaald moment alles nog mooier maakte. Het enige wat ik als betreurenswaardig  heb gezien onderweg zijn deze Wagyu runderen gezien vanaf de dijk, diep triest. Deze beestjes worden zo geroemd om de kwaliteit van het vlees maar ik vraag me af of ze dan eerst een tijd in een modderbad moeten verblijven om het vlees op kwaliteit te brengen. Maar goed mijn rondje ging weer als van ouds en met een gemiddelde van 30,5 km p/u, (en dat met langzaam rijden door Hoorn Enkhuizen en Medemblik), is de Quest weer binnen gezet na precies 111 km.

Geen opmerkingen: