29 juni 2017

Bijna 1100 km in "verboden tijd"



Gisteren was het precies 6 weken na de operatie en zou ik weer mogen fietsen, ja en hoe is het mij vergaan. Het is jammer dat de ligfiets in het algemeen zo weinig bekendheid heeft, ook niet in de medische wereld, dan zou men de voorschriften volgens mij drastisch aanpassen naar 4 weken niet fietsen, mits het een ligfiets is. Ik ben begonnen net binnen de 4 weken en als ik alles van de laatste twee weken bij elkaar optel dan zit ik op 1098 km, die 91 van vandaag meegerekend. Wat een zalig gevoel alle keren genieten van een rondje “uitsloven”, ik zie de tegenstanders van een ligfiets gelijk beamen zo van “Zie je wel, uitslovers zijn het” ik kan het kort samenvatten “onbekend maakt onbemind” vooral m.b.t. ligfietsen en vergeet niet, ook jezelf jong voelen. Vanmorgen ben ik even op en neer gereden naar de “Zuidoost” , het grasmaaien, omdat er morgen meer kans is op neerslag en voor zaterdag lijkt het nog een tikkeltje minder. Het is weer opgeknapt en na de koffie en een broodje enz. als toetje nog een heerlijke bak met bessen voorgeschoteld krijgen wat niet te versmaden is.
Op de heenreis een wegblokkade toen een trekker met kiepwagen dwars over het fietspad stond, even geduld en weer door. Het grasmaaien verloopt ook voorspoedig en als ik weer op thuisreis ben krijg ik toch nog een klein buitje, niet veel water maar wel zo’n pestbuitje, bril af en het schermpje geregeld aflappen met een klein stukje wat ik van een zeemlerenlap heb afgeknipt.


Ik neem deze keer een afwijkende route en ga via de Vrouwenweg en Schermerhorn naar Ursem, niet helemaal door vreemd gebied maar dit is niet in de standaard route opgenomen en zo kom ik bij de Langereis om over te steken.
Weer een wegblokkade een paar auto’s besluiten achteruit te rijden en ik kan voorzichtig net tussen de kraan en de vrachtauto door om mijn weg te vervolgen.
Na nog een blik op de vele waterlelies te hebben geworpen kwam ik weer veilig thuis na 91 km en zoals ik in het begin al schreef heerlijk, bijna 1100 km in 2 weken, geheel gereviseerd.

Geen opmerkingen: