28 juni 2017

Kort regen-ritje.









Vandaag is het een “sof-dag” geen zon wel veel wolken en af en toe regen, nadat ik de buienradar had bekeken dacht ik dat een “op en neertje” naar Wervershoof toch wel mogelijk moest zijn. Ik neem de Flevoweg en zie dan wel of het Wagenpad al open is na het vernieuwen van de vaste brug, in de bocht staat een bord dus niet over het Wagenpad maar langs de nieuwe weg Wagenweijdt genaamd die op de Medemblikkersluisweg uitkomt. Helaas zonder dat er iets is aangegeven kom ik voor een stapel tegels te staan en moet weer terug om richting Medemblikkersluisweg te gaan om in Medemblik te komen. Ik kom Jan Postma tegen die de zelfde kant op wilde gaan dus keren en ook naar de andere route. Bij broer Ben is er koffie en we kletsen even, de regen is nog niet van plan te stoppen dus dan maar met de kap erop en via het Egboetswater naar Oostwoud. Even bij Jan Geel kijken hoe het gaat met zijn Carbon Quest die Jan in stukken heeft gekocht, hij lag echt helemaal in elkaar, en nu met vaardige hand aan het restaureren is. Met een kleine omweg ga ik naar Middenmeer en zie nog een moeder eend met 4 pullen die zich vermaken in het “eendenkroos”. In Middenmeer hebben een aantal moeders enorm hun best gedaan om een groot veilig speelterrein te realiseren voor de jeugd met allerlei speelattributen en het is werkelijk de moeite waard, sinds kort is er een bord is geplaatst met de namen van alle sponsoren. Het was bijzonder kort vandaag net 44 km.

Geen opmerkingen: