26 november 2017

12 jaar Quest rijden



Ja hoe moet ik dit nu noemen, is het een jubileum van een “knotsgek” iemand of is het te klasseren onder uitzonderlijk geluk, ik ga maar van het laatste uit. Mensen die de velomobiel in dit geval een Quest niet kennen zullen ongetwijfeld mij voor gek verklaren, nou ja en wat zou ‘t. Ik zal het uitleggen, gewoon wat getallen en data, het gaat over de ritten met de Questen tot op dit moment, ja het zijn er twee. Het begon in het verre verleden op 26 november 2005 met mijn eerste fiets de Quest 136, geweldig wat was ik er gek mee. Helaas na 51 maanden op 4 maart 2010 en een stand op de teller van 54.342 km ging het in één klap over, dat was een gemiddelde per jaar van 12.780 km. Een aanrijding in De Rijp waarbij ikzelf geen lichamelijke mankementen had opgelopen maar de Quest lag in de “kreukels”. De wachttijd was in die periode aanzienlijk, bijna 20 maanden, en dat zou dus heel lang duren ook het repareren zou in de maanden lopen. Maar ik had geluk, eerst belde Matthijs Leegwater, “Pé je mag wel op mijn plaats, ik ben binnen een paar maanden aan de beurt maar wacht wel een tijdje” . Met deze boodschap kwam ik in Dronten en daar vertelde men, “We zijn bezig met een Quest maar vanmorgen vertelde de koper dat hij een jaar uitstel wilde dus je kan zo aan de bak” en zo reed ik op 12 maart 2010 met de huidige Quest de 402. En daar fiets ik nog mee en zoals het nu is, met mij en met de Quest, doe ik dat nog jaren. De teller van deze Quest is al een keer rond geweest en begon bij 100.000 km opnieuw. De stand is op dit moment 12.081 km en na wat rekenwerk kwam ik tot het volgende, over 93 maanden staat het totaal dus op 112.081 km wat neerkomt op 14.460 km met deze Quest per jaar. Als je dan bedenkt dat ik ooit begon met een Quest na mijn 65e en nu 12 jaar later, ja reken maar uit, hij is nu ….. inderdaad, als dit zo doorgaat fiets ik misschien over een aantal jaren wel 16.000 km of meer per jaar en het is nog steeds heerlijk om te doen. Ben ik nou gek of niet, vul dat zelf maar in, ik heb geluk en geniet van het leven.

Afgelopen donderdag nog een klein ritje tussen de buien door, om mee te rijden klik op onderstaande link.


https://youtu.be/Q-i3xxsUj_s

Dit is mijn 1998ste blogbericht

2 opmerkingen:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Proficiat met dit jubileum! Zoals meer volgers geniet ik mee van je ritten, en vindt het opmerkelijk dat je het allemaal "gewoon" doet op jouw leeftijd. Petje af! En ga zo door, ik kijk altijd uit naar je berichtjes!

Groeten, Adri.

Wijnandt zei

Helemaal eens met Adri! 'k Ben geboren en getogen in Haarlem en heb na m'n studie een aantal jaren in Uitgeest gewoond. Voor onze ontspanning, zeilen en vissen, zijn we op veel van die prachtige plekjes geweest die P. heeft gefotografeerd!
Nu ben ik ingeburgerd in Groningen en m'n vrouw en ik genieten volop van het karakteristieke landschap in Groningen en Noord-Drenthe.

PS: vanavond heeft VPRO Tegenlicht een interessante uitzending: Kate Haworth over haar "doughnut economy"!