Onderhoud,
gisteren had ik dit al aangekondigd en vandaag moest het dus gebeuren. Eerst
maar met de waterstraal binnen maar vooral de buitenkant goed schoonmaken, er kwam heel wat uit wat er
niet thuis hoort. Dan links voor het wiel demonteren en inderdaad 2 kapotte
spaken die netjes verwijderen en nieuwe er voor in de plaats. Meteen de
schokdemper maar even uit elkaar halen en opnieuw in het vet zetten, alles gaat
zoals het hoort. Dan de andere kant ook de zelfde behandeling en alle ringen en
rubbers weer op de juiste plaats. Bij het weer in elkaar zetten bleek er ook een kogelkopje niet meer 100% te zijn dus die ook meteen vervangen. Als alles klaar is bekijk ik het geheel nog
eens, neem de ketting af met een doek om vervolgens wat olie op de ketting te
doen, als laatste alle materialen terug in de fiets zoals reserve
binnen/buitenband die standaard achter de stoel staat de tas met reserve
materiaal kaarten enz. enz. om tot slot een proefritje te maken door het dorp
van een paar kilometer, alles is oké.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten