14 november 2017

Weer honden langs de baan.




Een slechte dag, nou ja wat is slecht, laat ik zeggen een minder goeie dag. Vanmorgen was het droog en dat nodigde mij meteen weer uit om een klein stukje rond te gaan. Helaas nergens een “spat” zon te zien en de vooruitzichten beloven ook geen echt “daglicht”. Laat ik maar een HEM-rondje maken dan ben ik weer op tijd thuis en dan zie ik wel verder. Meteen maar de vaste route genomen langs de A7 en alleen in Bobeldijk van mijn route afgeweken door over het “Klompenmaekerspad” naar Berkhout te gaan en zo naar Scharwoude waar ik de dijk kan opdraaien.
In Scharwoude moest ik even wachten voor de gesloten overwegbomen, dat geel is me net iets te hard om tegenaan te rijden.


Bij Schellinkhout werd nog door een klein groepje genoten van wind en  water, het blijft een mooi gezicht al ging die éne meneer wel erg krap langs de kant. Er stond echt nog wel een pittig windje wat goed te merken was in de fiets. Af en toe een paar miezerige buitjes, eigenlijk kon het de naam regen niet eens hebben en in de verte boven het water leek het weer op te lichten dus straks is het weer helemaal droog.


In Enkhuizen zit Paulus Potter nog steeds op dezelfde stek en liggen de geitjes er ook nog, wonderlijk dat de “schepper” van dit soort kunst een gewone tuinder was uit Onderdijk, Jan van Velzen.

Na Enkhuizen richting Medemblik, boven op de dijk had ik de eerste ontmoeting met een mevrouw die haar hondje uitliet, het beestje liep los maar na een claxon signaal riep ze hem bij zich en bedankte me dat ik was gestopt. Op het laatste stuk nogmaals een paar viervoeters met dezelfde ervaring, na dat "geintje" van gisteren denk je er toch geregeld aan als je weer iemand ontmoet met een hond.
In de Wieringermeer was het nog steeds somber en de gladde zware klei maakt het er niet mooier op en al helemaal niet, toen het nog even een echte bui werd tot aan Middenmeer, waar ik na 92 km onder de douche kon gaan.

Geen opmerkingen: