22 november 2017

Het weer doet wonderen

                           
“Niet lullen maar poetsen” zo is de titel van het boek van Marc Korse, ik dacht hieraan toen ik de foto’s nog eens bekeek die ik bij dit verhaaltje wilde “plakken”. Niet te veel schrijven over waar ik allemaal zat en wat ik onderweg deed maar meteen de kortste klap en de foto’s er gewoon bij zetten. Het kon vandaag weer, eerst nog regen toen ik zat te “kranten” maar bij vertrek was het droog.

Vertrekken richting Barsingerhorn waar een aantal mensen het landschap wil aantasten met recreatiewoningen iets wat niet past in dit dorp en zeker niet op deze plaats.





Dan via Grootesloot, waar bollenland onder water is gezet ter bestrijding van z.g. “aaltjes” ook wel nematoden genoemd die de gewassen aan kunnen tasten, ook passeerde ik nog een hele leuke school waar Marjon les geeft, en dan naar de kust waar de stormachtige wind zich laat gelden.



Ook in de duinen stuift het behoorlijk zoals te zien is op de foto. Vervolgens omrijden vanwege een wegafsluiting en af en toe een foto maken omdat het hier zo mooi is. Via de Schoorlsezeeweg en achter het dorp om naar Broek op Langedijk langs het Geestmerambacht



waar een koppel schapen rustig lag maar toen dat “gele ding” stopte gingen ze nieuwsgierig staan kijken en zo kwam ik na 84 km weer opgefrist in Middenmeer.                       

Geen opmerkingen: