08 november 2017

Gisteren was het veel mooier.


Zo zonnig en mooi als het gisteren was, zo bewolkt en somber is het vandaag, vanmorgen wat heel lichte motregen en later wel weer droog maar min of meer mistig. Gisteren dacht ik nog, ik fiets morgen even naar Oostzaan als Tiny oppas-dag heeft maar vanmorgen werd het al wel bedenkelijk, die grijze lucht , nee ik wist het nog lang niet zeker. Maar ja, dan komt de menselijke zwakheid weer boven, “de wil is goed maar het vlees is zwak” en zo reed ik al heel snel richting Oostzaan en om kwart voor 12 zaten we aan een “bakkie”, ja toch weer even op en neer. Patricia kwam om kwart over 12 ook binnen om thuis verder te werken en Thomas was ondertussen thuis van school, een broodje en even kletsen om vervolgens de weg naar Middenmeer weer op te zoeken.





Op de weg er naar toe ging ik via de Oostzanerrijweg en dan passeer ik 10 bruggen en ophaalbruggen, allemaal niet groot maar “bulten” in de weg waarbij de tegenliggers allemaal voorrang hebben als ik in deze richting ga, dus goed opletten. Terug ben ik via het natuurgebied “Het Twiske” gegaan waar het ondanks het sombere weer altijd leuk fietsen is. In het begin een paar vissers op de plas wat me wel erg koud lijkt met dit weer zo stil te moeten zitten. Ik zag er ook een paar ezeltjes lopen en die moesten meteen op de prent, altijd leuk. De weg naar huis gaat in sneltreinvaart en als ik thuis ben geeft de teller voor vandaag 112 km aan, die ondanks koud en somber weer, heerlijk zijn verlopen.

1 opmerking:

Willem zei

Was vanmorgen waterkoud...geef mij toch maar vriezend, helder weer.