07 november 2017

Een mooie dag en een heel kort ritje.


Zo’n zonnige dag en zo weinig gefietst, allemaal heel simpel te verklaren en ook nog een prachtige dag geweest zonder bijzonder veel kilometers. Ik was net thuis met wat boodschappen toen ik werd gebeld, broer Ben aan de lijn, “Ben je thuis of moet je nog weg” “Nee ik moet niet weg” “Dan ben ik over een half uurtje bij je voor koffie” en zo is het gekomen. Inderdaad binnen een half uur zaten we aan de koffie en hebben echt weer eens als vanouds zitten kletsen over van alles en nog wat, maar ook over het alleen zijn, wat voor Ben een zware hindernis is/was, die hij al aardig te boven weet te komen en dat doet me goed.
Tegen de middag was hij weer vertrokken en heb ik een broodje gegeten waarna ik me heb omgekleed om nog even een klein rondje te fietsen. Een stukje langs de Zuiderdijkweg en dan via Medemblik waar meelmolen “De Herder” volop draaide.







In Wervershoof kwam ik een bekende tegen die ik al jaren niet meer had gezien, Anton Sinnige, een tekenaar met een heel fijne pen. En even later in de “Koopmanspolder” passeerde ik twee wandelaars waarbij er één zei “Dag meneer Koomen” dan stop je en kijk je nog eens en ook als de zonnebril afgaat herken ik hem nog niet. Het bleek Gerrie Bruin uit Andijk te zijn een super snelle wielrenner uit het grijze verleden die samen met een andere meneer zijn rondje wandelde door dit natuurgebied aan het IJsselmeer.


Het rondje werd kort en zo ging ik via Wervershoof naar het “Egboetswater” en Twisk op naar de polder. Aan het begin stond een bord, “Weg vrij houden voor landbouwverkeer” inderdaad er werden bollen geplant en de meeuwen waren in grote getale aanwezig maar vlot doorrijden was op een bepaald moment onmogelijk, ietsje te veel bagger op het pad.
Thuis stond de dagteller op 48 km en gaf hij een totaal aan van 11.500 km en als je dan die 100.000 km erbij optelt, (de stand waarbij hij weer op 0 is begonnen), dan heeft deze fiets er al aardig wat kilometers op zitten.

1 opmerking:

Erwin zei

"Een heel kort ritje"...
Dat is mijn normale dagafstand!

Groet
Erwin en Tante Lies