18 juli 2018

Dit was zoiets als "klussendag"



Wat vliegen die dagen toch snel voorbij, zo is het maandag en zo is de week alweer half voorbij. Ik kreeg gisteren zo tussen neus en lippen door een seintje dat er nog wel een kleinigheidje voor opa Pé te doen was in Oostzaan dus dan heb ik in ieder geval een bestemming.
Met het oog op wat er moest gebeuren had ik al een aantal bouten in de fietstas gedaan in de hoop dat het zou passen. Aangekomen in Oostzaan had Tiny meteen koffie en daar ben ik altijd voor te porren, toen ik naar de fiets toeliep om te zien wat mogelijk was stond ik vreemd te kijken, de onderdelen inclusief de bout lagen naast de fiets.
Even de zaak controleren, een stukje draadeind weghalen, de crank erop en met de inbussleutel alles vastzetten en de zaak is gepiept.
Dan had Bram nog een wens, hij zou graag een vlonder in het bootje willen zodat je daarop zou kunnen liggen. Even kijken hoe dat te verwezenlijken is, met een kleine pallet die af en toe als hek dienst doet is het even knutselen maar alles kwam goed en zonder kosten is ook dat klusje geklaard en kunnen de mannen lang uit als het nodig is. Dan is het lunchtijd en zitten we met oma Tiny, Bram, Boris en Thomas aan tafel waar druk wordt gedebatteerd over hoe, waar en wanneer er gevaren gaat worden met de “nieuwe” uitrusting in de boot. Ik besluit weer naar Middenmeer te gaan en sleutel nog even aan de verlichtingsbeugel van Thomas zijn fiets die er bijhangt tussen de ducktape, het zit weer en nu op naar huis.
Via ’t Twiske is een leuk rondje en de molen draait sinds lange tijd weer met een nieuw bovenstel.
Als ik later door Spierdijk fiets ziet het er even naar uit dat de eerste bui niet ver meer af is, jammer, het bleef droog en nu is er weer volop zon na 114 km.

Geen opmerkingen: