09 januari 2019

Bewegen is goed voor een mens



Wat weer een prachtige dag, als de zon er ook weer bij is ben je alle dagen met wat regen en te harde wind zo weer vergeten. Er staat nog wel een behoorlijk wind maar als ik die recht achter en later recht voor heb is dat niet zo’n probleem. Vandaag maar even op en neer naar Oostzaan, Tiny zal daar als het goed is zijn om de z.g. "oppasdag" te vervullen. Heen dus met de wind van achter en dat scheelt inderdaad een slok op een borrel het gaat als een speer. Aangekomen in Oostzaan eerst omkleden want alles is toch wel wat erg nat van het zweet. Ja, je gaat van huis met een graad of 4 dus wat extra kleren aan maar dat is al gauw te veel blijkt wel. Patricia is ook thuis en die heeft nog een paar kleinigheidjes voor opa Pé, na de lunch even rommelen in de garage en na een poosje is het meeste weer goed bruikbaar, Bram blij, Thomas blij en uiteraard Patricia ook.
Het is rond een uur of 2 als ik weer richting huis ga, een klein stukje ”Twiske” en verder dezelfde weg als heen. Het zonnetje schijnt en staat alweer behoorlijk laag dus uitkijken als ik recht tegen de zon in ga.

Later als ik op de Slagterlaan fiets zie ik heel veel zwanen bij elkaar, al rijdende een foto maken valt niet helemaal mee maar achteraf is het toch wel leuk vooral vergroot naar “groot formaat” is goed te zien dat er heel wat bij elkaar waren. Onderweg tot twee keer toe bijna geschept door een auto in beide gevallen namen zij de binnenbocht en werd ik afgesneden en kon een aanvaring voorkomen door mijn toevlucht te zoeken in de berm, jammer dat er nog zoveel onoplettende automobilisten zijn die dan ook nog kijken alsof ze water zien branden. Maar goed ik kwam weer veilig thuis na 110 km weer een echt ritje zoals het hoort.

Geen opmerkingen: