17 januari 2019

Wegenbouwers schieten flink te kort



Even heel kort, ik “moest” er gewoon even uit, binnen zitten is een heel slechte eigenschap van me, dat kan ik helaas (gelukkig) maar heel kort. Ondanks de kans op buien met zelfs hagel ben ik na de middag toch even van start gegaan. Een klein rondje moet kunnen, inderdaad maar wat kom je dan allemaal weer tegen.




Een ritje door het Robbenoordbos en dan uitkomen vlak bij Den Oever het eerste stuk nam ik een nieuwe asfaltweg, helaas net aangelegd maar doodlopend voor een “windmolenpark” dus terug en dan verder het vaste pad nemen. Mooi weer en zelfs de zon laat zich zien wat ik niet had verwacht.


Gelukkig is het overdag en niet ’s avonds dat ik bij Den Oever aankom, ik denk dat het fataal af zou zijn gelopen, zeker voor de fiets, als ik hier in de duisternis langs zou zijn gegaan. Geen aanwijzingen, en een hek op het pad wat nu is opgegraven en dan vrij sterk stijgende stelconplaten om boven te komen. Als ik daar met een gangetje op af zou zijn gegaan zou dat twee lekke banden opleveren en mogelijk ook twee kapotte wielen, de platen liggen “gewoon” iets te hoog voor gewone fietswielen en zeker voor de 20”wielen van een Quest. Er was geen mens te zien anders had ik wel aanmerkingen gemaakt, je kon ook niet met de fiets da Afsluitdijk op.



Verder over Wieringen langs de haven en dan binnendoor naar Stroe waar ik afgeslagen ben bij de ”Heidense kapel” . Het is nu nog merkbaar dat het water hoger is als normaal, nooit eerder stond er water bij de Quarantaineweg en nu kreeg je een beeld van een echte Waddenzee.

Op het laatste stuk zag ik zwarte wolken aankomen die niet veel goeds voorspelden en zo kreeg ik ook nog een flinke hagelbui voor ik thuis was op dit ritje van 48 km.

Geen opmerkingen: