14 januari 2019

Hagel, "storm" en regen deren ons niet .......



De nieuwe week draait alweer en de start is eigenlijk niet zo geweldig. Wind, regen, hagel en ook zon, ja alle soorten heb ik vanmorgen gehad. Ik ging van huis met een heerlijk zonnetje dus dat wordt hem weer vandaag, nou niets is minder waar het was af en toe bar slecht langs de weg. Mijn rondje ging via Obdam naar Berkhout, in Obdam kwam ik op een leeg “nest” zoals men dat weleens probeert uit te leggen, niemand thuis.


Ik ging verder langs de Obdanmmerdijk richting de molen waar de “molenaar” bewoner, druk bezig was de wieken vast te zetten i.v.m. de donkere lucht die er aan kwam, “Mogelijk een bui met windstoten en dat wil ik voor zijn” zei de man en inderdaad het was even later flink raak zonder ernstige gevolgen, zelf stond ik onder een viaduct en heb daar het passeren van de bui afgewacht. Het bleef verder droog tot ik in Berkhout was waar ik bij Lida en Ben om een bakkie ben geweest, weer gezellig kletsen.



Het was al rond 12 uur toen ik weer onderweg was naar Middenmeer en kon mooi de buien ontwijken richting het noorden.


En hopen dat ik niet te veel vrachtwagens tegenkom want dan ben ik zo uitgekeken door het opspattende stuifwater richting mijn schermpje. ook werd het af en toe  griezelig donker op afstand en na de hagel van eerder onderweg vond ik dat het zo wel weer toe kon op de slechts 55 km van deze maandag.

Geen opmerkingen: